Friday, February 15, 2013

Introducing Doortje / Laleler eşliğinde Doortje' yle Tanışın

Little Doortje
A Dutch Couple in their traditional costumes

Related my business schedule, I am going to be out of blogging for a while.
Therefore, I'd like to share this postcard's story before my departure!
Also, you'll find below some images from Istanbul and me !

Enjoy!


“DOORTJE”
Once upon a time, there was a very pretty little girl from a small Kingdom!

Her name was “Doortje” 
(it means a gift of God, a divine gift) 
She was indeed!

Her parent were expected having a baby for a long time and after 16 years, she’s born. 
It was like a miracle! Therefore, this name was given to her in order to emphasize how precious she is.

Despite being an only child, and getting whatever she likes or wants; did not make her a spoiled one!
 On the contrary, this pretty little girl, was becoming more compassionate, generous and helpful!

As per her family,
her father was a land-owner! He had the vast fields of tulip.  
Because of unbelievable price of one tulip bulb; the family was getting so rich! 
In tulip’s history that era known as Tulipmania*
(To be continued)

*TULIPMANIA
The Tulip were originally a wild flower growing in the Central Asia and were first cultivated by the Turks as early as 1,000 AD. The flower were introduced in the western Europe and the Netherlands in the 17th century by Carolus Clusius, a famous biologist from Vienna. In the beginning of the 17th century the tulip were staring to be used as a garden decoration beside the former medicinal purposes. It soon gained major popularity as a trading product, especially in Holland. The interest for the flower were hugh and bulbs were sold for unbelievable high prices. Botanists stared to hybridize the flower and they soon found ways of making it even more decorative and tempting specimens. Hybrids and mutations of the flower were seen as rarities and a sign of high status. In the months of late 1636 to early 1637 there was a complete "Tulipmania" in the Netherlands. Some examples could cost more than an Amsterdam house at this time. 
*-*
“DOORTJE”
Bir zamanlar çok çok uzaklarda küçük bir krallıkta çok sevimli bir kız yaşardı.
Bu küçük kızın adı "Doortje" ydi.

 Adının anlamı; Allah' ın Lütfu, hediyesi" demek olan bu küçük kız gerçekten de Allah' ın bir lütfuydu ailesi için.

Çünkü, evliliklerinin 16 yılı geride kaldıktan sonra, artık olmasından umut kesildiği bir zamanda dünyaya gözlerini açan çocuğun aileye katılmasıyla birlikte, onların da talihleri dönmüş, şans yüzlerine olanca ışıltısıyla gülümsemeye başlamıştı.

Doortje, evin tek çocuğu olmasına ve her isteği anında yerine getirilmesine rağmen, büyüdükçe daha da merhametli, yardımsever ve cömert hale gelmişti. 
Kalbi herkese ama özellikle yoksul ve kimsesizlere acıma ve yardım isteğiyle dolup taşardı.

Doortje' nin ailesine gelince; babası ucu bucağı görünmeyecek kadar geniş lale tarlaları olan, zengin bir toprak sahibiydi. Lale çılgınlığının* olanca hızıyla yaşandığı; bir lale soğanına karşılık bir ev alınabildiği bu dönemde; yetiştirdiği  laleler nedeniyle, çok ama çok zenginleşmişti. 
(Devam edecek)

Tulipmania: (Lale Çılgınlığı)
Lale bitkisinin Avrupa'da yaygınlaşması; Osmanlı İmparatorluğu döneminde İstanbul'dan gönderilen bir lale soğanı ile mümkün olmuştur.Lale çılgınlığı, diğer adlarıyla Lale balonuLale spekülasyonu (Felemenkçe adıyla; Tulpenmanie, diğer adlarıyla Tulpomanie,TulpenwoedeTulpengekte ve BollengekteHollanda Altın Çağı'nda lale (Tulipa) soğanlarının fiyatlarının aniden aşırı derecede yükselip çöküşe geçtiği döneme verilen isim.[2] Şubat 1637’de Lale Çılgınlığı’nın doruk noktasında laleye dayalı sözleşmeler yetenekli bir zanaatkarın yıllık gelirinin 10 katına satılmıştır. Bu olay genelde tarihteki ilk spekülatif balon (veya ekonomik balon) olarak bilinir.[3] Lale çılgınlığı terimi günümüzde varlık fiyatlarının gerçek fiyatlarından sapmasını ifade eden bir benzetme olarak kullanılmaktadır.[4](wikipedia)
*-*



Images
 Istanbul Tulip's Festival
İstanbul Lale Festivali'nden Görüntüler








Anatolian Unique Tulips
Anadolu' nun Nadir Ters Laleleri
(Fritillaria imperialis)






A surprise 
I do not know how many of you are wondering about how I am looking like?  

Here I am :) 
I have not shared any of my photos because all the time I stand behind of  a camera!
This image was taken two days ago by Nursun as a snapshot , while we were on a skype conversation.
Ne menem bir zat olduğumu merak eden kaç kişi var aranızda?
Genelde kamera arkasında olan benim; çünkü hiç iyi fotograf vermemem.
Malzeme de iş yok ondan sanırım!

 O nedenle kamera önünü hiç sevmeyen biriyim. Vesikalık bile gerekli olduğundan çekiliyor; o derece yani....
Bu resim, Nursun' la bir skype görüşmesi yaparken onun çektiği anlık bir resim.
Yüzüme karşı aman bu muymuş? demeyin diye ve Esen' in dürtmesiyle koydum postun altına.

Meraklar giderilir mi dersiniz bu vesile Esen Hanım? 
Hakkımda başka sorusu ya da maruzatı olan el kaldırsın lütfen...

*-*
"Son söz"
Yarından itibaren bir müddet buradan sizinle haberleşemeyeceğim. 
O nedenle sık yayın yaptım bu aralar.
Umarım sizi çok sıkmamışımdır.
Tekrar görüşmek kısmet olursa sizinle paylaşacağım ilginç anlar olacaktır.

O zamana kadar kendinize çok iyi bakın.



72 comments:

  1. What a nice story about the tulips. As a Belgium and so neighbour of the Netherlands, I always thougt it was origin there. But now I learned it came from Turkey.
    Also thanks for the photo, it's always nice to see who is behind the blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulip is the trademark -benchmark of the Netherlands, therefore everybody thinks the same. Besides in my belief, tulips and the Netherlands are well-suited each other. I love tulip fields of Holland!

      As per myself;as you mentioned, I thought, it is better to be seen in order to show who is behind blogging (fake or a real one)!

      Thank you for your lovely comments!

      Happy Friday and weekend!

      Delete
  2. Little Doortje çok cici olacak,hikayesini de iyi kalpli oluşunu da sevdim.Bu arada Lalelerini de seni de çok sevdim.Ne güzel olmuş,telefondaki sesinizden hayal ediyordum,Çok güzelsiniz ve çok akıllı olduğunuz belli:))Tanıştığımıza ben çok memnunum.Kocaman,kocaman öptüm,Özleyeceğiz:))Mutluluklar dilerim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))) Ben de sizi seviyorum Nilgün hanım :))
      Hayal kırıklığı olmadığına çok sevindim.
      Esen ve diğer Nilgün hanım ilk gördüğünde çok şaşırmışlardı. Yüzlerindeki o ifadeyi başkalarında da görmeyeyim dedim.

      Doprusu hep Nursun oluyor o fotograflarda. Benzeriz ama havamız ve duruşumuz ayrıdır. Nursun' da bana böyle bir hizmet yapınca "ya Allah" dedim.

      Bundan sonra düşüncelerinizde 2 boyut kazandım; darısı yüzyüze görüp 3. boyuta da geçmenin başına.

      Hikayeyi siz sevdiyseniz tamamdır zaten :))

      Ben de öpüyorum sizi çok.

      Sevgiler, hayırlı Cumalar ve çok güzel bir haftasonu dileklerimle

      Delete
  3. Encantada de conoceros a Nursun y a ti!!!.
    Que entrada más bonita, la labor preciosa y las fotos maravillosas, gracias por compartirlas.
    Besitos para las dos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Querido Mariano,
      Sí, por fin has visto mi cara! Le debo un agradecimiento a Nursun!
      Según sus comentarios, estoy siempre apreciado por sus palabras bonitas,
      Le envío mis mejores deseos a ypu!
      Feliz fin de semana!
      Abrazos

      Delete
  4. Yeni hikaye hayırlı olsun Nurdan hanımcığım güzel bir hikaye olacağından eminim.
    Laleler beni çocukluğuma götürdü annem Lale zamanı bizi mutlaka Emirgan korusuna götürürdü,yıllar var gitmiyorum.Ters lalelerde çok güzelmiş ilk defa gördüm paylaştığınız için teşekkürler.
    Nursun hanım size komplo kurmuş bu resimden çok daha güzel ve gençsiniz sizi ilk gördüğümde ne kadar genç olduğunuzu görünce şaşırmıştım..
    Size iyi yoculuklar diliyorum sağlıkla gidin sağlıkla dönün.Bol bol resim istiyorum.
    Nursun hanımada sevgi ve selamlarımı iletirseniz sevinirim.
    Sizi özleyeceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mehtap Hanımcım :)))))

      Bu defa hikayeyi; "neden böyle oldu?" sorularına fazla muhatap etmeyecek şekilde tasarladım. Yoksa başta Nursun başımın eti yeniliyor :)

      E artık lale zamanı geldi. Bu kartpostal da anladığınız üzere Hollanda ile bağlantılı. Lale' de ortak paydamız; paylaşmadan olmazdı.

      Emirgan Korusunun güzelliği gerçekten başkadırç O nedenle fotograflarda var; gidemeyene nostalji olsun istemiştim. Nitekim öyle de oldu :))

      Bu arada ne genci Mehtap Hanım? 40' lı yaşları devirmeye ramak kaldı :))O sizin güzel görüşünüz, iltifat aldım cebime koydum...

      Nursun zaten blogun ikinci evsahibi. Mesajınızı okur ama elbette başımın üstünde; selam ve sevgilerinizi memenuniyetle götürürüm.

      Kendimi özletmem merak etmeyin ay balam :))

      Öpüyorum kocaman...

      Delete
    2. Nurdan gelmeden selaminiz geldi Mehtap Hanimcigim.

      Size bunu yazarken midem gurulduyor. Hani bir gozleme olsaydi da yeseydik, yaninda soyle bir demli cay ile.. offf. Agzim sulandi.

      Delete
    3. Vallahi içime dert oldu inşallah ilk geldiğinizde yaparım ,hatta börek bile açarım:))
      Ne zaman geliyorsunuz????

      Delete
    4. OOO dert ettiginiz sey bu olsun. Isin ucunda borek olacak ise hemen yarin diyecem ama siz gelen 3 hafta leylekler gelmeden onlari karsilamak icin havada olcaniz.

      Gelecegimde hamuru hazirlayin kapidayim diyecem.

      Delete
    5. İnşallah Nursun hanımcığım benim pasaporttan hala ses seda yok.
      Hamur her daim hazır siz gelin yeterki...

      Delete
    6. Yeni pasaportlarda kriz var demislerdi. Daha once de boyle bir kriz oldu, gelmesi 2 ayi bulmustu yeni pasaportlarin..


      Merak etmeyin gelir. Seyahatleri biraz ertelersiniz o our.

      Delete
  5. Masalıyla birlikte ilerleyen işlemelerin "arkası yarın"tadında :)
    Fotoğrafın var ya, uzanıp yanaklarını sıkasım geldiiii :) Çok şekersin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) Bu güzel yorum için teşekkür ederim Banu Hanım :))

      İşlemeler uzun soluklu; böyle olunca biraz sıkılmadan bekleyebiliyor izleyenler; ben de çok eğleniyorum yazarken ve işlerken tabii.

      Yanaklar size kurbandır. Sıkıştırılmaya da müsaittir ayrıca :))

      Sevgilerim ve iyi bir haftasonu dileklerimle,

      Delete
  6. Aaaaa, güzel sürpriz... :))) Sizi gördüğüme çok sevindim, ne iyi etmişsiniz. Ne yalan söyleyeyim, bukadar zamandır sizinle yazışırken kafamda oluşan imaja çok yakınsınız. En çok da cin gibi bakan gözleriniz, onları görmüş kadar biliyordum.
    İnşallah, yüzyüze tanışmamız da yakındır.

    Hollandalı kızı çok sevdim, hikayesi de bizi üzmeyecek umarım. Lale resimleri harika, baharı getirmişsiniz adeta.

    Size işlerinizde kolaylıklar dilerim.Çok özletmeyin..
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya sürprizi sona sakladım :))
      Bunca zamandır blogun arkasında saklanan kimdir- sahte midir? Gerçek midir? diyenlere ve ilerleyen zamanlarda görüşecek olanlara hazırlık olsun istedim.

      Nursun' u gördünüz hadi beni de görün di mi ama?

      Sevindim kafanızdaki resimle görüntünün uyuşmasına doğrusu. Hoş uyuşmasa da hazım için zaman veriyorum herkese.

      Yürekten diliyorum ben de kısa sürede sizlerle tanışmak mümkün olsun.

      Lalelere gelirsek onlar bu kartpostalın geldiği memleketle bizim ortak paydamız. Lale zamanı da geldi. Hepsi üstüste güzel denk düştü ondan paylaştım. Laleleri de çok severim ayrıca :))

      Hikaye üzmez sizi merak etmeyin :))

      Sevgilerim ve iyi bir haftasonu olması dileklerimle,

      Delete
  7. ooo Nurdan Hanımcığım lale devri çocukları olmuşsunuz.Nursun Hanım'ın lale tarlaları buraya taşınmış.Lale muhteşem bir çiçek, hem de bizim tarihimize bir dönem adını yazdıracak kadar değerli.
    fotoğraf çektirme konusunda aynı duyguları hissediyoruz demek. aile albümlerinde an az fotoğrafı olan kişiyim. fotoğrafı çeken hep ben olurum.
    hem ailenin tek çocuğu, hem aile zengin ve bu tek çocuk kendini değilde başkalarını düşünüyor. güzel hikaye. şımarık zengin çocuğu olmamış hikaye kahramanımız.
    yolculuk nereye aceb? arkanızdan su dökme geleneğini uygulayayım mı yine ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arkamdan su dökebilirsiniz tabii :)) Ama dikkat edin de ben ıslanmayayım :))

      Lale gerçekten çok narin ve çok güzel bir çiçek. Onun için ülkelerin sembolu oluyor; devirlerin de...

      Fotograf çektirmek bana işkence gibidir. Samimiyetle kendimi de hiç sevmiyorum zaten fotgraflarda çünkü kasılıyorum. Neyse bir fikir olsun hele kafanızda. Lazım olursa göstereceğiniz de bir resim olsun :)))))))

      Hikaye keyifli olacak; ilerleyen zamanları bekleyin :))

      Öpüyorum sizi ve çok güzel bir haftasonu diliyorum.

      Sevgiler

      Delete
    2. size de güzel ve sihirli haftasonu diliyorum güzel insan :)
      Sevgiler Nurdan Melek :)

      Delete
    3. Tenk yu veri maç :)))
      Bu güzel dualardan fey-i yab oldum valla!

      Delete
  8. Ciao Nurdan!Bellissimo il tuo post tutto Olanda dai ricami ai tulipani!E che piacere vederti!Sei mora come me!Buon viaggio,a presto!Baci,Rosetta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara Rosetta,
      Tulipani immagini sono dalla Turchia-Istanbul di fatto.
      Abbiamo festival annuale tulipano a Istanbul troppo!
      Come per la mia foto, spero che non ti fanno delusi!
      Volevo sapere la mia faccia almeno!
      Invio i miei migliori auguri a te
      Baci

      Delete
  9. Hayırlı yolculuklar :) Her şey güzel gönlünüze göre olsun inşallah :) kendinizi fazla özletmeyin kuzum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkürler Filiz Hanımcığım,Nursun' la buluşmaya gidiyorum. Merak etmeyin, Allah bir aksilik, dert vermezse kendimi çok özletmeye falan niyetim yoktur :))
      Benden kurtulamazsınız öyle kolay kolay!

      Delete
    2. siz de benden kurtulamazsınız :)
      Allah siz ikiz kardeşleri tüm kötülüklerden korusun.

      Delete
    3. Aminn, ee kurtulmayalım zaten :))

      Delete
  10. Beautiful stitching.

    Greetings, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Manuela, appreciate!
      Wishing you a great weekend!
      Greetings

      Delete
  11. :))) Süpperrrrrr, vallahi helal olsun arkadaşım, bu çok şaşırtan sürpriz için, ne güzel oldu, herkes artık kiminle yazıştığını, konuştuğunu bilecek, benim gibi dumur olmayacak görünce :)) Belki benim algım sadece bu yöndeydi bilmiyorum ama bendeki yansımanızdan çok daha genç bulmuştum ben sizi, çok daha tatlı, şeker :)
    E sevindim vallahi, sağolun, üstelik her baba yiğidin harcı değildir bu kadar yakından bu kadar doğal bir fotoğrafı paylaşabilmek ;) Bir kez daha "Helal olsun size" :)
    Gelelim öbür yorumlarıma, yeni bir kız daha gelmiş hayatımıza, isminin manası pek güzel olmakla birlikte telaffuzu azcık zor mu neymiş :)
    Hikayeyi de merakla bekliyorum ama lale temasına bayıldım :) Çok zarifler, içim açıldı bakarken, İstanbul'un özelliği di mi, uzak memleketteki arkadaşlar lale mevsiminde buraya buyursunlar lütfen :)
    Size iyi yolculuklar, iyi eğlenceler, çok selamlar gittiğiniz yerlere, yerdekilere de elbet :)
    Öperim çok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he heeeee!
      Yani ters ışık var (selülit, kırışık ve buruşuk gösterici) yakından ve detaylı üstelik) demi :))
      Olmuşken tam olsun dedim; neyiz ne değiliz bilsinler. Zaten adımı açık yazmışım.
      Bana kalsa yüzyıl bir foto koymazdım ama Nursun yapmış bir iyilik bana; hadi kullanayım dedim ...

      Şekerlilik ve tatlılık yakıştırması sizlerin iyi görüşünden; bizi görünce şeytan görmüş kadar olanlar da var. Listelerini bile çıkartırım o kadar çoklar yani:)))

      Kızın ismi zor biliyorum ama o isim karekterine çok yakıştı diye düşünmekteyim.

      Lalelerin meraklısı çok ama hikayesini bilen azdır. Hazır yeri gelmişken bilmeyenler bilsinler bu şahane çiçeğin kökenini, hikayesini istedim. Belki bir kaç kişiye de cazip gelir; kalkıp İstanbul' u ziyaret ederler, benim de bu vesile turizme katkım olur - belli mi olur?

      Selam gönderenler sağolsun; başımın üstüne - götürürüm götürmez miyim hiç?

      Ben de öpüyorum en kocamanından...

      Delete
    2. Nurdan hanımcım nasılsınız, ne var ne yok, annenizi merak ettim bir de, dün Elif'le konuştuk, operasyona devam ediyormuş, haber vereyim istedim :) Öperim çok...

      Delete
  12. Hepsi birbirinden güzel görseller. En güzeli en sona kalmış:) Sizi gördüğüme memnun oldum. Sevgilerimle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) Teşekkür ederim görseller için :))

      Kendi adıma da ayrıca teşekkür ederim. Bilinen güzellik tanımalamsına uymasa da doğal halime uygun bir resim. Nursun benim meraklı (genelde de böyleyim zaten) ve doğal bir görüntümü yakalamış sağolsun.

      Güzel bir haftasonu dilek ve sevgilerimle,
      Kendimi tek boyuttan 2 boyuta taşısım nihayet.

      Delete
  13. Nurdan Hanım, çok tatlısınız, ya ama ama ama diyecektim tam ki, içime mi doğmuş daha bloğunuzu açar açmaz çok güzel ve hızlı ilerliyorsunuz, yoksa bize güzel sürprizlerle mi geliyorsunuz diyecektim kiii.. Siz yazmışsınız;) gerçekten kalp kalbe karşı,bildim birazcık demek, ay hiç sormayın merakı olanlar vardı malum, siz de içinizden ne çoook merak eden varmış yahuuu demişsinizdir;) merakı olanlar giderirler elbette birgün Her halinizle her ikinizde çok tatlısınız Nurdan Hanımla birlikte.. Ben onu da ucundan bucundan görmüştük ya fotoğraflarda oradan biliyorum;) çok tatlısınız ve ama ama ama diyeceğim şey şuydu ki o kadar sevimli bir hikaye başlamış ki diğer taraftan yüzlerde büyük bir tebessüm bıraktı şimdiden, hadi hayırlısı olsun.. Hiç acele etmeyen bence, acele etseniz de etmesenizde sizi sevenler her halinizle seviyor biliyorsunuz, kocaman sevgiler, selamlar, mutluluk , sağlık ve neşe dolu günler diliyorum. Sizden haberler gelinceye kadar.:). Hürmetler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) He he heee :))
      Nursun' un öncü fotoları olmasa nakavt olacaktınız itiraf edin.

      Esen' e de yazdım; alttan ışık geliyor, yakın plan ama medem koydum hiç olmazsa gören benimle sohbet ediyormuş gibi hissetsin; yüzümün detaylarını görsün, gözlerim fel fecir okuyor mu okumuyor mu karar versin; beni yolda görünce de amanın böylemiymiş demesin istedim. Bir de arada lazım olur; açıp gösterilsin dimi ama :))))(Merak edenimiz çokmuş bu arada :) )

      Sizin gören gözleriniz güzel ve tatlı görüyor Handan Hanım vallahi :))

      Ben yüreğinizin çok temiz olduğunu hissediyordum zaten siz de teyid ettiniz; ne güzel...

      Hikayeyi sevdiğinize sevindim. Sakin ve dırıltısız bir hikaye olacak bu seferki :)))))

      En aşağıya düştüğünüz nota, yoruma da çok içten teşekkür ederim. Yüzüme koca bir gülümseme oturttu gerçekten.

      İçten sevgilerim ve güzel bir haftasonu dileklerimle,

      Delete
  14. Bu harika işlemelerin öyküleri olması onları daha da değerli kılıyor. Yüzümde kocaman gülümsemelerle okuyor, işlemelere imrenerek bakıyorum. Harika yazılarınızı ve görsellerinizi büyük bir keyifle takip ediyorum. Fotoğrafınız için ayrıca teşekkürler, sevdim:)Bizi fazla ihmal etmeyin. Sevgiler, selamlar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel sizi burada görmek :))

      Bu hikayeler olmasa yavaş ilerleyen işleri sık paylaşamam; paylaşsam da yavan olur. O nedenle bence bu halleriyle kendilerini daha iyi pazarlıyorlar.

      Bilmem seyrettiniz mi? Beatrix Potter' ın hayatını anlatan filmi izlediğimde onun yarattığı karekterleri ile olan dostluğuna çok imrenmiştim.

      Şimdi belki taklit oluyor ama bu yöntemle benzeri şeyler hissediyorum ben de. Bu kumaş üzerinde beliren çocuklar, benimle bazen konuşuyorlar. Hikayelerini anlatıyor ya da düzeltme yapıyorlar.

      Onların hikayelerini izliyor olmanız benim için çok sevindirici gerçekten.

      Bana gelince, gerçek hayatta daha çok seversiniz - bunun için bahse girerim :)))))

      İçten sevgi, selam ve güzel bir haftasonu dileklerimle,

      Delete
  15. Ben sizi görmüştüm ki :)))
    Ey ahali Nurdan hanım şekerle yoğrulmuş bakışları cin,dili zekasıyla yarışı kıvraklıkta ,saatlerce konuşsanız sizi sıkmayacak kadar birikimli amma dikkat gülmekten karın ağrısına sebebiyet verecek bir zat-ı muhteremdir. Keza ikizi Nursun hanım da öyle! Sizi ilk görünce şaşırmak hakkımı saklı tutarım zira hava sıcaklığı gölgede 40 derecedeydi ve bizim köyün yolunu Sarp Kaan oğlana tarif edeceğim diye göbeğim çatlamış üstelik taaa nerelerden kalkıp gelmiş değerli konuklarımı acaba memnun edebilecek miyim endişesi ile cayır cayır yanmaktaydım.Yaaa işte böyle!

    Masal güzel başladı güzel sürecek belli. İşleme zaten eşsiz ...

    Seyahatiniz için ise "iyi yolculuklar! " diliyor ,geçireceğiniz hoş vakitleri bizlerle paylaşmanızı umuyorum (kih kih !)

    A bientot j'espere

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je suis impatient de vous rencontrer à l'aéroport...

      Allaha bin şükür, siz güvenilir ve iyi bir referanssınız her adem oğlu/kızı için. Bize inanamayanlar dahi size inanırlar (sizi blog dünyasının Ombutsman'ı seçtim-ben yaptım oldu valla)

      Ya o ilk günün kargaşası, sıcağı, Sarp' ın yollara aşinasızlığı - ne gündü ama:)))

      Bu postun etamin boyutunu es geçmemişsiniz. Es geçmeyen elleriniz var olsun efendim.

      Kızlara, evin doktorlarına mahsus selam eder; yanak ve patalardan pus ederim.

      Görüşmek dileğiyle iyi bir haftasonu temenni etmekteyim.

      Sevgiler

      Delete
  16. Such a lovely story!
    I have read the original story!
    I knew that the first tulips came from Turkey!
    Nice to see you! Maybe it's time to show a photo from me on my blog!
    And of course, your photo's are smashing!

    Kisses, Juliëtte

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love tulips. I think tulip represents both our two countries. You know-in Turkey's national logo, there is tulip too!

      As per my photo, I realized that, some of the readers are wondering who is standing behind of the blog. Therefore, in order to make myself recognizable, I published that one.

      I am looking forward to seeing your photo indeed!

      Thank you for the comments. They make me happy always!

      Happy weekend!

      Delete
  17. Hi Nurdan, another lovely story and another beautiful job in progress. The tulip' s festival is fantastic and i didn't know the origin of tulip !Nice to see you.
    Kisses
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Alessandra :) I hope,my photo did not make you disappointed! :))

      Yes, tulip is originally from Turkey-Ottoman Empire indeed! Recently in our national logo there is tulip too.

      In our history; tulip also has taken its own place. There was an era called "Tulip Era" in Ottoman Empire period. It is a very interesting era and quite different part of the history. Maybe one day I will give more info about it through my blog as well!

      Tulip festival is a nice and colourful festival of my city. Worth to visit at that time really!
      Who knows maybe you'll pay a visit :))

      Hugs and kisses!

      Delete
  18. Hej Nurdan, I love your Dutch couple and Doortje. Wonderful Tulip festival.
    Have a nice weekend, lieve groet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  19. Lovely story Nurdan. The stitchery looks wonderful! I didn't realise that Istanbul also has a tulip festival...those photos of the tulip gardens are amazingly beautiful. Nice to see your photo too! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  20. Welcome, Doortje!

    Thanks for sharing ypur photo with us!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  21. Bir bakayım,Nurdan hanım neler aypıyor? Dediiim, anaaaa ne göreyim :))
    Çok sevdiğim,çok becerkli ve yazdıklarınıdan tarzınızı çok benzettiğim bir yakınıma o kadar çok beniyorsunuz kii sadece o sizin yaşlamış haliniz.Siz de aynen benim düşündüğüm gibisiniz.
    Tek tek yorumları okuyamadım, mutlaka yazmışsınızdır ama nereye gittiğinizi bilmiyoeum.Umarım bir an önce dönersiniz.
    Ayyyh! sizi görünce güzel kızınız ve güzel yüreğiyle ilgili yazacaklarımı atlayacaktım az daha :) DOORTJE, çok güzeel,sonunu merakla bekliyoruz efendim.Öpüldünüz .)
    Sevgilleeer...

    ReplyDelete
  22. Zaten sizi çok seviyordum,güzel yüzünüzü görmek bu sevgimi daha da katmerlendirdi:)
    Sağlıkla gidip gelin Nurdan'cığım,kardeşinize de sevgilerimi götürün lütfen.
    Öpüyorum güzel yanaklarınızdan:)

    ReplyDelete
  23. Leuk die foto van je. Ook leuk het verhaal over Doortje. Groeten uit Holland. Tony

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  24. So cute Nurdan!! I love tulips too and traveling to the Netherlands for the Tulip Festival is on my list of things to do...one day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  25. sağdaki küçük kız hiç değişmemiş hala çakmak çakmak gözler ve tatlı bir gülümseme, ah o laleler bir belgesel izlemiştim o dönemle ilgili bazı nadir bulunan cinslerin soğanları öylesine değerli öylesine değerliymiş ki tapu senetleri olur yediemin tarzı yerlerde muhafaza edilip sadece tapuları satılır elden ele dolaşırmış

    ReplyDelete
  26. Ortaokul ve lise yıllarımda annemler yurt dışındaydı ve biz eğitimimiz için Türkiye'de anneannemlerde kalıyorduk. Özellikle yaz tatillerinde sabah 10 ve öğleden sonra 16.30 civarlarında arkası yarınlar olurdu. Biz de anneannemle radyodan bu arkası yarınları dinlerdik. Sizin kanaviçeler ve hikayeleri de bu yüzden çok hoş buluyorum. Ellerinize ve yüreğinize sağlık.
    Yeni hikayenin kahramanının Hollandalı olduğunu düşünüyorum, adı nasıl telaffuz edilir bir de onu yazıverseniz 2. bölümde pek makbule geçecek. Ben de işte böyle detaya takık bir insanım. Bütün dururken tutar bir ayrıntıya odaklanırım. Kitap okurken de böyle oluyor, iyi ki insanoğlu google amcayı bulmuş:) Bir kitabı okurken, kafama bir şey takılıyor, gidip mekan araştırıyorum, görsellere bakıyorum, taa elin Amerikasında olay mahallinin haritasını, sokak fotoğraflarını, yeri geliyor hikayenin geçtiği zamanın tarihini şöyle bir inceliyorum. Deli miyim neyim bilemedim:)) Sevgilerimle, çabuk dönmenizi bekliyorum.

    ReplyDelete
  27. Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  28. Sizi görmek güzeldi nurdan hanım
    sevgiler

    ReplyDelete
  29. Dear Nudan,

    Ohhh..this post is so great!
    So lovely with that story and those
    beautifull tulips!

    But Nurdan I have see that lovely Give Away
    by Juliette..it's realy amazing!

    I wishing you love from Holland
    Marijke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  30. Nurdan,nel mio blog di Natale,c'è una sorpresa per te!Rosetta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete
  31. Yine keyifli bir hikayeye yelken açıyoruz gibi görünüyor:))hem de tam zamanında Lalelerin kendini göstermesine az kaldı inşallah.Onlar açana kadar sizin hikayeniz ve kartpostalınız imdadımıza yetişti.sonrada gerçek laleler:))Ben de kamera arkasında olmayı sevenlerdenim.Önceleri resimlerde iyi çıkmıyorum diyordum şimdiler de ise kızım neyse o çıkıyor demek ki sen düşündüğün kadar iyi değilsin diyorum kendime:))Amaaan ne yapalım beğenmeyen küçük oğluna almasın:))))))))sevgiler...

    ReplyDelete
  32. Doortje yi heyecanla takipteyim.Laleler harika siz ise daha da harikasınız.Bende hiç sevmem fotoğraf çektirmeyi onun için hep fotoğrafları çeken kişiyimdir.Sizi gördüğüme de memnun oldum.İyi yolculuklar.Sevgiler

    ReplyDelete
  33. As always beautiful stitching and stories to accompany your creative works. I loved the photos of the tulips too. I have not been blogging much lately either. Busy with children, dogs and life in general but still busy stitching my evenings away.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late response!
      Thank you so much for the comments you left!
      Greetings

      Delete