Saturday, July 19, 2014

Key / Anahtar


"Key Town" 
designed and stitched by Nurdan Kanber

PS : There are some differences in between the pattern and my stitching as you may noticed!
 For instant, the key is not rusted like its pattern and there are sheeps and meadow instead of trees, there is a crow additionally etc!



"Anahtar Kasabası" 

Evet yaklaşık iki hafta önce başladığım işi bugün bitirmiş bulunuyorum. 

Bu işi yaparken, her zaman ki gibi şablonun dışına taştım yine. Mesela paslıydı anahtar; ben onu pastan kurtardım. Anahtarın tepe kısmına yeşil bir çayır ve koyunlar yerleştirdim; şimdi bir salkım söğütün altında, sakin sakin otluyorlar. Kuş evlerinden birini çıkardım yerine iki adet tahta kuş evi astım mesela. Kasabanın kuruluş tarihi yoktur şablonda,kuruluş tarihi de koydum. 

Neyse siz de mukayese yaparsınız zaten...

Tabii bilemiyorum, tüm bu değişiklikler, onun alışılmışın dışındaki tasarımını gözünüzde sevimli hale getirecek mi? 

İşte bu  da şablonu!

MORE ABOUT THE KEYS IN STITCHING 

I think,  keys are very  lovely  motifs which very befit to cross stitching  !
In this context, below, you will find some  works related with keys! 
 There is a  pattern of my own among them as well!

*-*

  KANAVİÇE' DE ANAHTARIN KULLANIMI HAKKINDA
Anahtarların, kanaviçede çok estetik bir unsur olduğunu düşünüyorum. Özellikle eski anahtarlar çok şık ve göze çok hoş görünüyorlar bana göre. 

Onların kanaviçedeki kullanımını bizde de benimseyen çok etamin sever var. Bizdeki kullanımında genellikle Fransız ekolü yaygın gördüğüm kadarıyla. 

Fransız kanaviçe ekolünü, ben de çok estetik buluyorum, ama farklı arayışların ve hatta abartıların da anahtara yakıştığını düşünüyorum.  

Aşağıda çok güzel olduklarını düşündüğüm bazı işleri örnek olarak bulacaksınız. Bir de benim yaptığım bir şablon daha var aşağıda. 

Bana göre, hayatı anlamanın yolu, sevgiyi bulmaktan geçiyor. Sevginin herhangi bir biçimi, insanın kendisini anlamasının da anahtarıdır şeklinde özetlemeliyim düşüncemi aslında. 

Bu düşünceden yola çıkarak yaptığım şablon da böyle bir şey işte....

 "Key"  designed by Nurdan Kanber

 *-*
 KEYS / ANAHTARLAR 






  





Today is raining (thanks for it) 
I'm planning to enjoy this rainy day!

 Wishing you a very nice weekend too!

*-* 
Bugün gökgürültüsüyle karışık sağanak yağmura açtık gözümüzü.
Kuraklığa çare olmaz ama umut oldu içimize...

Dünyada yaşanan  vahşeti,  kötülükleri, acıları da süpürsün bu yağmurlar; tek dileğim budur...

42 comments:

  1. Dünya kirini temizlemek istiyor ama insanlar her sabah yeniden kirletmeye uyanıyorlar :(
    Yine yeniden eşsiz bir Nurdan Kanber eseri ve yine dolu dolu bir yayın, satır aralarına dikkat etmemiz için bir anahtar vermişsiniz elimize !

    Anahtar fikri şahane! Kasabanın kurtuluşu için belirlediğiniz tarihe katılmamak ne mümkün?
    Olabildiğince mutlu bir hafta sonu dilerim size...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maalesef öyle ve onlarca yıl önce, bir kaç kişinin masa başında yaptığı hesaplar, tıkır tıkır çalışırken, bedelini çocuklar ödüyor...

      Her şeye rağmen nefes almak ve umut etmek zorundayız. Çok sevdiğim bir filmin bir repliği şöyle der "Aslolan hayattır; zaman önemli değil" Hayatlar dolu dolu yaşanmasın; insanlık gelişmesin, özünü bulmasın diye tüm kötülükler dalgalar halinde saldırmakta. Muhtemelen bu karanlık devrin son demlerindeyiz. Yoksa şeytanlar bu kadar bariz bağırıp çağırmazlardı dünyanın ufkunda.

      Elimden kaçıp gitmesin diye uğraştığım güzel duygularımı saklamak ve büyütmek için yaptığım çalışmalara verdiğiniz bu güzel desteğe müteşekkirim. Sizin için dileklerim de aynı.

      Delete
  2. Nurdan hanımcığım yoğunluktan fırsat bulup bir türlü ziyaretinize gelemedim,şöyle bir bakıp geçmek istemedim son zamanlarda yayınladığınız her şeyi tek ,tek inceledim muhteşem işler yapmışsınız.Verimli bir dönem geçirmenize çok sevindim ellerinize,emeğinize sağlık.
    Sevgi ve selamlarımla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evlere dayanamadınız değil mi? :))

      Sizin ne kadar yoğun ama güzel amaçlar için uğraştığınızı biliyorum Mehtap Hanım :) Kendi blogunuza bile uğrayamıyorsunuz. O nedenle bu ziyaret çok özel oldu benim için de. Yukarıda da yazdım; kişisel ve genele şamil olaylar her açıdan zorluyor bizleri de. Üretkenliğim bundan dolayı; çünkü bu şekilde uğraşarak kendimi iyi duyguların içinde tutabiliyorum.

      Bir taraftan da madem bunun içine bu kadar girdim, kendimi de geliştirmeye çalışmalıyım diyorum. Eğer hoşunuza gittiyse, doğru yoldayım demektir.

      Zaman ayırıp incelediğiniz ve bu güzel yorumu bıraktığınız için de teşekkür ederim :)) Sevgiler ve selamlar bizden size de...

      Delete
  3. Your key town looks fantastic.

    Have a wonderful weekend, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, I am so happy to have this comment Manuela! Thank you for it and for your wish :)

      Delete
  4. Your key town is very cute!! :) you have designed it very well with small details. Thanks for sharing the key designs , they all look pretty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Thank you so much dear :) Glad you like this post and small details on the work!

      Delete
  5. Πολύ ωραίο το κλειδί της πόλης !!!!
    Και η αλλαγή που κάνατε με τα προβατάκια όμορφη !!!
    Καλό Σαββατοκύριακο !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Κάνω πάντα ραφή μου είναι διαφορετική, εκτός από την αρχική του! Χαίρομαι που σας αρέσει αλλαγές μου σε αυτό το έργο!
      Μια ευτυχισμένη Σαββατοκύριακο!

      Delete
  6. Elinize sağlık Nurdan Hanım. Hakikatten güzelliğiyle estetik duruşuyla ve insanoğlunun ona yüklediği anlamlarla çok öze lbir obje anahtar. Sizin de ifade ettiğiniz gibi Sevginin her bir zerresi bile bizlerin su kadar ekmek kadar ihtiyaç duyduğumuz unsurlardan Onu kendimize saklamayıp birlikte sevgiyle yaşayacağımız günler umuyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dileklerinize katılmamak elde değil Handan Hanım. Sevgiyi hissetmenin zorlaştığı zaman dilimindeyiz. O kadar yoğun ki nefeslerimiz tıkanıyor çoğu zaman. Arada kendime de hatırlatmalar yapmaktayım, fikren katıldığınıza çok sevindim.

      Bu güzel yorum ve fikirsel katkı için de ayrıca çok teşekkür ederim :)

      Delete
  7. Replies
    1. How nice to see you over here :)

      Thank you very much Victoriya! Appreciated :))

      Delete
  8. Oh...it looks wonderful! I love the keys.Thank you for showing us many lovely works with keys
    Kisses
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dearest, you are always making me more courageous :) Thank you for your lovely words as well as your support! They are all very appreciated!
      Hugs

      Delete
  9. Ben bayıldım bu evlere...bu kadar hiç bir şeye yetişemeyen benim nasıl iştahımı kabartıyorsun nasıl özendiriyorsun bu işlerinle bilsen:) Favorim ilk fotoğrafta senin yaptığın. Hele o tahta evler ne çok sıcaklık katmış...Ne yazsam az..Şimdi kalkmak zorundayım ama akşam olsa da biraz daha incelesem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) He he çok sevindim :)))

      Renklerimin kaybolmamasına gayret ettiğim için üretiyorum bunları, mümkün olduğu kadar çok ve çabuk. Her şeyin yolunda olduğu zamanlarda, bu işler sürünür de sürünürdü vallahi :)

      Neyse, içtenlikle çok teşekkür ederim; garip karşılanmasından korktuğum bir işti bu :)

      Delete
  10. Beğenmemek mümkün mü, elinizden çıkan her iş özel ve güzel, bu da onlardan sadece biri bence. Bundan öncekileri olduğu gibi bundan sonrakileri de keyifle izleyeceğime eminim. Elinize sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne hoş sözler bunlar; ne kadar destekleyici... İçtenlikle çok teşekkür ederim; hem sevindirdiniz hem cesaret verdiniz :)

      Delete
  11. Wow! Beautiful!! Thank you :-)
    Kiss
    Francesca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Francesca - it is so nice to get such words from you :)

      Delete
  12. Lovely patterns, Nurdan !!!!!! Thank you !!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. Как все красиво!!! It is very beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Большое спасибо! Я так рада, что вы их любите!

      Delete
  14. Hello Nurdan, your Design ist super!!!! Thank you! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Palko :) Thanks for your sweet words :)

      Delete
  15. Fantastyczne projekty;) "Klucz miasto" jest rewelacyjny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękujemy za Twój komentarz Nati! Cieszę się, że lubisz kluczową miasta!

      Delete
  16. Thank you very much for visiting my humble blog. With great pleasure I follow your wonderful blog;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are very welcome Teresa :) I found your blog very interesting as well! I'll be following you with a big pleasure!
      Greetings

      Delete
  17. sevgili nurdan...
    harika bir is cikmis ortaya..
    aynen bende kendimden bir seyler katarak isledigimde daha bir mutlu oluyorum..
    kendimi bagimli gibi hissediyorum..bire bir isledigimde sablonu
    son cumleni saygiyla,,vede butun kalbimle katiliyorum...en kisa zamanda bitsin insallah
    sevgilerimi birakiyorum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bıraktığınız bu sıcak yorum için çok teşekkür ederim Cihan Hanım :) Ben kendi desenlerini bile bire bir kopya etmekten hoşlanmaz oldum, bu anlamda yaramazlık yapmayı seviyorum sizin gibi:) Ve de Aminnn!

      Delete
  18. These are such gorgeous key-patterns!
    Ik also love your little houses, especially with the lovely charms.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Tania :) I'll be better on designin such pattern, because I am working on it seriously !

      Delete
  19. Bloglar Yarışıyor ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı ilk tur dahilinde düzenliyoruz. Siz de başvurun. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkür ederiz.


    Saygılarımızla,
    Web: http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel: +90212 330 9707


    ReplyDelete
    Replies
    1. İlginiz ve bilgi için çok teşekkür ederim :)

      Delete