Thursday, September 11, 2014

Happy School Days ♫♫ / Şimdi Okullu Olduk ♫♫








I've fallen in love with this tiny little girl at the first sight!
Because, she certainly reminded me "our first school day"!

Above image was prepared for you to compare!

 In the picture, I am at the right hand side and Nursun is at the left hand side!
I've clearly remembered those school bags - "Ecru color with red lines!
(Our school uniforms were sort of black aprons with white collars!)

It was  a quick designing work! "Designing period was only half day and stitching took 3 days! "  

So,
taking advantage of this opportunity,
I'd like to wish every successes and life time achievements to all school children!

Happy school days and happy stitching,

Old (1st of September) Postcards / Eski "1 Eylül"  kartpostalları



Herkese Merhabalar,

Okul çağında çocukları olan ebevenylerin telaşla  alışverişlerini bitirmeye; okul seçimlerinin netleştirilmeye çalışıldığı günlerin içinden geçiyoruz.

Bu konuda söylenecek çok söz var elbette ama ben işin en keyifli yanından geçmeyi tercih ettim. Yani okulun ilk günü, ilk ders zilinden!

Öğretmen çocuğuyum ben. Annem emekli ilkokul öğretmeni. Çok sıkı bir öğretmendi; emekli olduğunda üstün başarı belgesi geldi Bakanlıktan, o derece yani.  
O nedenle okul, bizim hayatımızda hep özel bir yer tutar. 


Neyse sadede geleyim. Kartpostaldan şablona oradan da etamine geçirdiğim bu küçük kız; her 1 Eylül' de ders zilinin ( Bu kural değişmedi. Hala 1 Eylül okulların açıldığı gündür) çaldığı SSCB' den bir kartpostala ait!

Bu kartpostalı görür görmez, okuldaki ilk günümüz, anneme gelen çiçekler, hediyeler ile heyecandan yanakları al al olmuş veliler,  kimi ağlayan kimi şaşkın ama çoğu sevinçli öğrenciler film şeridi gibi geçti gözümün önünden.   Bu çağrışımın neden kaynaklandığını anlatmak için o ilk güne ait fotografımızı kartpostalın yanına iliştirdim. 

"Kartpostaldaki küçük kızın giydiği beyaz önlük haricinde nasıl da benziyoruz değil mi?"

Fotograftaki çantalarımız ( ilk okul çantalarımızdı)  ekru renginde ve kırmızı şeritliydi. Çok net hatırlıyorum; alındığında ne çok sevinmiştik. Nursun çantasının üzerine oturmayı sevdiği için onun çantası hafif ezikti. Fotografta bu ayrıntı farkediliyor. Bu çantalar, sonraki her çantamız gibi, karda kızak vazifesi gördüler ayrıca. "Hafif yokuş gördümü oturursun üzerine; alır uçurur seni..."

Ayakkabılarımızı da rahmetli annanem Kapalıçarşı' dan almıştı. Bağcıklarında mor, eflatun boncukları vardı.

Bir de dişleri dökük olan benim! O halimin tek fotosu budur...


Ya böyle işte!

Hem sonbaharın hem bu güzel anıların içinde dolaşmama vesile olan bu küçük kız; 

 telaşlı ebeveynlere
 ve 
benim gibi sonbahar severlere 

"hoşgeldin okul hayatı, kolay gelsin ve hoşgeldin sonbahar" 

dememe fırsat yarattı aslında.

Dilerim; okula yeni başlayacak olan ve eğitim hayatında ilerleyen çocuklarımız; tüm kötülüklerden uzak ,  her türlü başarıya yakın bir süreçten geçsinler. 

Kendilerine ve ailelerine gurur kaynağı; vatana ve millete de faydalı olsunlar...



♫♫♫ Şimdi okullu olduk
         Sınıfları doldurduk
          Sevinçliyiz hepimiz, 
             Yaşasın okulumuz ♫ ♫ ♫




45 comments:

  1. çok hoş,
    anların güzel olması,yaşayana bağlı,bir de dile getirilişine muhakkak:)
    çok sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Çok teşekkürler Havva Hanım, yapılana ve yazılana verdiğiniz değeri çok önemsiyorum.

      Belirtmem gerekir ki yaptıklarım ve yazdıklarım nostaljik olsalar da günü ve anı yaşayan bir insanım. Sembollerde, ışık ve gölgede saklı olanı bulmak, bağdaştırmak ve anlamlandırmak da özel ilgi alanım. Burada paylaştıklarımın özetinde onlar var.

      Anlatımımı da bu çerçevede sembolik bir retorik ve satır arası okumalar içine yerleştirmeyi seviyorum. Belki size o hoş gelmiştir.

      Güzel bir gün dilerim size,

      Sevgilerimle

      Delete
  2. Nasıl keyif alarak okuyorum postlarını bir bilsen! :)
    Ben bir şeyler öğrenebildiğim, bilgi dolu insanları gerçekten çok seviyorum. Zaten öğrenmeyi de çok sevdiğim için, bir silsile halinde akıp gidiyor. Ama sonuç aynı! Zamanı boşa geçirmemiş, bilgiyi, öğrenimleri kesesine atmış, yer-zaman gelince de ustalıkla çıkarmış insanlar hep takdir edilesi oluyor benim için.
    Her ince ayrıntısına kadar hatırladığın, anlattığın yaşanmışlıklar gözümde nasıl canlandı anlatamam. Bir kitap yazsan, ne de güzel okunur diye geçirdim içimden.
    Annenizi de en içten dileklerimle, kutluyorum. Başarılarını kendine saklamamış, sizlere de taşımış.
    Harika!
    Çok sevgilerimle... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgili Ersin,

      Hayat, onun sana sunduklarını, iyisiyle ve kötüsüyle kabullendiğin, özümsediğin sürece anlam kazanıyor. Sabırla ve sevgi ile yapılan ve yaşanan herşey insanın ceplerini dolduracak değerler üretip, çoğalıyor böylece.

      Anı yaşamak, günü kaçırmamak ve dünyaya pozitif katkı sağlamak üzerine bedenlenmiş varlıklarız biz. Kendimizi en iyi hissettiğimiz anlarda da bu unsurlar hep en öndedir. Örneğin, psikolojik ve fizyolojik olarak iyi hissetmenin zirvesi; bir başkasına gerçekten faydalı olduğunu içimizde hissettiğimiz andır. O nedenle istifçilik, (para, mal, yiyecek, hatıra gibi uzayan listeler) insanı duygusal olarak sarsıcı bir hüsrana uğratır.

      Onun içindir ki dinler, inanç sistemleri hatta ateizmin kalesi komunist inanç dahi, "mutlak paylaşımı" öğütler. Bakma, şimdilerde istifçilik, parıl parıl parlatılıp idolleştirilse de doğamız hala yaratıcısının güvencesinde. "Paylaş ki çoğalasın".

      İçimizdeki enerji akışını kesintisiz sağlayan "paylaşma" istek ve arzusunu sende de gördüğümü belirtmeliyim. Şimdilik cebinde birikenlere katkı yapmaktan çok mutluyum. Ancak senin kadar hızlı biriktiren ve anlamlandıran birinin kısa zamanda çok insana ilham olacak kıvama geleceğini de biliyorum. Sakın üzerinde yürüdüğün çizginden vazgeçme....

      Kitap için kollarımı sıvadım Ersin,henüz ortasında olduğum bir projenin içindeyim.

      Annem adına da kocaman bir teşekkür boynumun borcu....

      Sevgiler

      Delete
  3. Ayyy severim ben o dişleri dökük saç örgülü küçük kız çocuğunu da ,çantası hafifçe ezik yaramaz kız çocuğunu da...
    Öğretmenime dikkatlice baktım da tıpkı bu günkü size benziyormuş ama tek farkla , tayyörlü ciddi öğretmen ifadesi sizde yok !

    Sahi okullarda hala ilk gün heyecanı var mı?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha haa :)) O kız çocukları da sizi çok sever çook :))

      Beni anneme çok benzetirler, eskiden "hadi canım nereden benziyoruz?,Ben daha güzelim" diyordum. Ta ki günlerden bir gün bir "Öğretmenler Günü'n de - 24 Kasım" annemin 1958'de mezun ettiği öğrencileri toplanıp ziyarete geldiği güne, onlardan adı "Şaban" olan kerli ferli biri, kapıyı açtığımda " Aaa öğretmenin hiç değişmemişsiniz" deyip elimi öpene kadar...Vallahi şaka değil, aynıya vakidir, şahidim de var....

      Son sorunuza cevap vermeyeyim bile....

      Delete
    2. hah hah ha,film gibi,
      aynı zamanda gurur verici:)

      Delete
    3. :D Aynen, adı Şaban - film orada başlıyor zaten :D
      Soyadını yazmıyorum çünkü bilinen bir yüz, mahkemelik olmayalım :D

      Delete
  4. A lovely little girl on her way to school. It's back to school here, too, next Monday.

    ReplyDelete
    Replies
    1. She is indeed :)

      In my country, school's doors have opened in the last Monday for students of " preschool and first grade", in order to make them comfort with the school. The real opening day is the same day like yours!

      Delete
  5. Cute little girl in her school uniform :)

    ReplyDelete
  6. Wonderful little school-girl.

    Greetings, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear Manuela :) She came along nicely!
      Greetings

      Delete
  7. It's very nice and cute! I remember my first day at school ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Thank you dear Svetlana :)
      She reminds you almost the same memory like me :) We are getting old I think!

      Delete
  8. Beautiful little schoolgirl! You were so tasty pupil:-)
    I remember my first day at school:-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much :)) Yes, me and my twin both were indeed :))

      Seems, she became a reminder for our generation :))

      Delete
  9. Que fotos tan entrañables Nurdan, me encantan, las mías son parecidas, la labor una preciosidad como siempre!!!.
    Muchos besitos amiga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usted ha estado en silance durante mucho tiempo Marian! Es muy agradable saber de usted otra vez!
      Muchas gracias mi querido!
      Usted es siempre bienvenido!
      Mis mejores deseos para yo y su familia!

      Delete
  10. What a beautiful old pic and new design!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This picture is our precious - unique picture from that day :)

      Happy you like this little girl! As a mother of children at her age, your comment is also precious for me dear!

      Thank you so much!

      Delete
  11. Very nice little girl embroidered - and you were very pretty girls! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Thank you so much dear :) - And we were indeed! We had a number of fans at those days (twins were not common as nowadays)))

      Delete
  12. Çok tatlı bir yayın olmuş. Az biraz eski günlerim aklıma geldi. o saçlar illa iki örük olurdu. Anlatamayacağım hüzünlü biraz gülümsemeli günlerdi. Kendinize iyi bakın.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Peri :)) İçimde hissettiğim duygularla çok nostaljik oldu bu yayın haklısınız :) Bizlerden çok gençsiniz ama gerçekten koca kurdeleri 2 örük saçlar, ak pak kolalı yakalar ( bizim plastik benzeri yakalarımız vardı; boynumuzu çok da dalardı aslında) olmazsa olmazlardı :) Böyle şimdiki gibi marka peşine olmasak da herkeste olmayan çanta ve ayakkabılarla çok hava atardık :))

      Hüzün ve neşe hayatın olmazsa olmazları. Her ne olmuşsa gelmiş geçmiş olmalı ki geriye sizi (hükümet kadın) bırakmış o günler...

      Bakarım, bakarım ama siz de kendinize iyi bakarsanız :D

      Sevgiler

      Delete
  13. Hallo Nurdan. Heel erg leuk het schoolmeisje. Prachtige foto van jullie twins. Groeten Tony

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Tony!
      Het is zo goed om je te zien hier regelmatig!
      Dank je wel voor je lieve reactie! Ik ben zo gewaardeerd!
      Met mijn allerbeste

      Delete
  14. It's back to school next Monday. Soooo...sweet your little girl! Your pictures are adorable, Nurdan! Thank you very much for being always so kind with your comments
    Kisses
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here is the same Alessandra! Next Monday is the day for schools! But, for the beginners (for first grade of elementary schools and preschoolers as well!) , school days started over here on the last Monday!

      A per my comments, I repeat again; I wrote whatever I felt and thought, that's it! :)) Besides, you deserve all compliments my dear!

      Delete
  15. Eskileri özleten güzel bir yazı olmuş sevgiler,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim; bu konu ile uğraşırken ne hissettiysem yansıtmaya çalıştığım bir yayın olsun istemiştim. Hissetmişsiniz ve bunu paylaştınız daha ne olsun :)

      Sevgiler

      Delete
  16. Cute stitching and cute picture of yours :)

    ReplyDelete
  17. Ne güzel bir yayın olmuş !
    Eskiden okula başlamak nekadar naif bir heyecanla yaşanırdı. Şimdi hangi okul olsun, öğretmenlerin hangisi iyi, okul servisleri kaça derken olayın en özel kısmı gölgede kalıyor. Bu arada benim annem de öğretmendi.
    Annelerimizin ve bütün öğretmenlerin önünde sevgi, minnet ve saygıyla eğiliyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Çok teşekkür ederim, bazen eski sandıkları deşmek güzel oluyor. Böylece öğretmen annelerin, ne kadar sağlam çocuklar yetiştirdiğine de şahit olabiliyorum :)

      Dünden bu yana düşünüyorum aslında değişen heyecenlar, durağanlık bize ait. Çocukken, bu detayların hiç biri, şartlar ve koşullar ne kadar önemliydi ki? Hiç ama hiç...

      Önemli olan hayatımızın değişeceğini bilmek ve okula başlamaktı; hala da bir çocuk için öyledir....

      Bunu bana düşündüren aslında; yüzünde kocaman bir gülümsemeyle "doktor olup babamı kurtaracağım" diyen ve ayakkabısız okula başladığı haberiyle gazetelerde yer alan Adana' lı küçük Kudret kız oldu.

      Çocuk için, yeni ufuklar ve yeni umutlar demek okulun ilk günü. Bunu hiç bir güç değiştiremez kanımca...

      :) Annemin ve öğretmenimin ( bizi ilkokulun son sınıfında 1 yıl okuttu) önünde, günde en az iki kere; çoraplarını çıkartır ve giydirirken eğiliyorum vallahi :)))

      Sevgilerimle

      Delete
  18. That embroidery so pretty. And you're prettier than the pictures !!.
    Kisses.

    ReplyDelete
  19. Lovely embroidery!
    Happy weekend (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so very much :)
      Have a brilliant weekend!

      Delete
  20. Benim de annem ilkokul öğretmeniydi ve ben de (üniversitede de olsam) öğretmenim :) Yani yeni yıl bizim evde de hep eylülde başlar. Ben o iki kıza ve o kalıııın örgülerine (ki inanılmazlar) bayıldım:) çantalarını seyrettim durdum:) o günlerin güzelliğini hissettim. Çook sevgiler Nurdan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yukarıda da yazmıştım; öğretmenler özellikle ilkokul öğretmenleri (eskinin öğretmenleri diye kullanırsam yeniler darılır mı ki acep?) çok sağlam çocuklar yetiştirmişler Nilgün Hocam :)) Bu bir kez daha teyid edilmiş oldu böylece... Bu sağlam çocuklar, sapasağlam nesiller yetiştirecek hiç şüphem de yok!

      Bizim saçlarımız çok göze batardı çocukken; upuzundu. İlkokulun ikinci sınıfında tuhaf bir biçimde dökülmeye başladı. O kalın örgüler parmak kadar kalınca, annem mecburen kestirdi. Örgüleri ve üzerindeki kurdeleri ile kesildiği günden saklar annem.

      Nursun ( 3 dakika aramız olan ikizim) o gün bugündür saçlarını hiç uzatmadı. Hatta kendi saçlarını da kendisi keser. Bendeniz de aradan yıllar geçtikten sonra annem istedi diye uzattım. Kesmiyorum ama açık da dolaşamıyorum. Kısa saçlı günlerin alışkanlığı; saçlarımı ensemde yüzümde hissetmek katlanılmaz bir his benim için. Neyse alamet-i ferika bir saç toplama biçimim var. Yıllardır değişmiyor (eski kadınlar gibi )

      O günler çok güzeldi ama şartlar ne olursa olsun, her günü güzel karşılamaya ve uğurlamaya çalışıyoruz. İlerde bugünlerimizi de aynen eski günlerdeki gibi ağız tadı ile hatırlayalım diye...

      Güzel ve sıcak yorumun için çook teşekkür ederim :)



      Delete
  21. Qué recuerdos de mi infancia escolar y de mis trenzas!!!
    Un beso

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soy tan feliz para recordar a sus recuerdos de la infancia a ti también!
      Abrazos

      Delete