Friday, September 5, 2014

I Named Her "Margaret" / Onun Adı "Margaret"


"Margaret"
It's adapted from a Vintage Colored Image
Designed in 2013 - Stitched in 2014

*-* 
"Margaret"
Renklendirilmiş siyah beyaz bir fotograftan adapte ettiğim bir tasarım!
2013 yılında tasarlanan bu işi bitirmek 2014' ün Eylül ayına kısmetmiş.


Its original image and its pattern
Adapte ettiğim fotograf  ve  şablonu








The pattern  
İşlemek isteyenler için bu da şablonu...



Hello Blog Friends,

I've finished one of my designs and named " Margaret"

From the very beginning of  my designing adventure; I've deeply interested in Old Postcards!

And therefore, in my previous posts, I've mostly referred to the Victorian and Georgian Eras!

 It is obvious that above-mentioned Eras are the golden ages of the postcards history! In the color universe of postcards; as a part of it,  I am also very interested in colored black and white photography which recently use into scrabbooking! You  may find below some samples of them! 

Within the frame  of its inspiration, I've adapted another colored  image  that you will find below too.
  
So,
it seems, this colorful universe will keep me inside as long as I can continue to get such inspiration from! 

Hope you like my little "Margaret" as much as I do!


Happy stitching and a great weekend :) 


Merhaba,

Bu defa renklendirilmiş eski bir fotograftan adapte ettiğim şablonun işlenmiş haliyle geldim ziyaretinize... Umarım haftanız iyi geçmiştir ve keyfiniz yerindedir.  

Uzun zamadan bu yana yaptığım yayınlar ve bitirdiğim işler Viktoryan ve Georgian dönemlerine atıfta bulunmakta. Çünkü bu dönemler; içinden sayısız ilham ve fikir çıkardığım eski kartpostallar dünyasının altın çağları..

Kartpostalların dönemsel gelişimlerini araştırırken, renklendirilmiş fotograflar albümlerinde sıkça karşıma çıkan bu küçük çocuğun narin yüzü, daha ilk andan çok etkiledi beni. Üzerinde çalışmaya karar vermem uzun sürmedi. Viktoryan döneminin sonu ve 20. yy başlarına doğru, yani nispeten daha genç bir döneminden adapte ettiğim bu küçük kızın şablonunu,  geçmiş yayınlardan birinde de paylaşmıştım zaten.

Bu arada, renklendirilmiş fotograflar, günümüzde, scrabbooking, kolaj gibi çalışmalarda da çok sık kullanılıyor. Artık yaşamayan bu insanlar, adeta ikinci baharlarını yaşıyorlar, yeniden hayat bulmuş durumdalar kısaca...

Aşağıda onlardan derlediğim bir demet örnek göreceksiniz...

Margaret' e dönersek;  şablonu üzerinde çok çalıştığımı itiraf etmeliyim. Özellikle gözleri, dudak ve ten rengi; boyalar ve tonları içinde epeyce dolaştırmıştı beni. İplik seçiminde de aynı sıkıntıyı yaşadım aslında ve bulamadığım bir ton nedeniyle teninin gölge geçişleri çok daha bariz hale geldi ki bu arzu ettiğim bir durum değil açıkçası.

Başladığı işi çarçabuk bitirmeyi seven ben (bırakırsam bir daha elime alamıyorum) ; iplik ve renk peşinde koşmaktansa elimdeki ile bitirmeyi tercih ettim. Sonuç da bu işte!

Umarım benim kadar siz de seversiniz Margaret' i!

Hepinize sağlıklı, huzurlu bir haftasonu dilerim.

Sevgiler

*-* 

Bu tarz yaptığım ikinci çalışma da aşağıda. 
Adını " Charlotte" koydum :) Beğenip de işlemek isteyen olursa PDF dosyası  mevcuttur. Arzu ettiğiniz takdirde mail ile size ulaştırabilirim. 


"Charlotte"
Adapted and Designed by myself!
Its PDF file is available! I may e-mail to whom may be interested in stitching Charlotte!
It's complimentary :)


Colored Vintage Images / Renklendirilmiş Fotograflar








Fotoğraflar Pinterest' ten 

45 comments:

  1. Kızlarını çok sevdim.Her biri birer roman kahramanı gibi...Margaret ise marifetli ellerin ürünü olduğunu söylüyor inceden. Güzel bir haftasonu dileğimle..

    ReplyDelete
  2. Eskiden hanımlar çok daha zarifmiş; obazite sorunu yok; GDO sorunu yok, kimyasal beslenme sorunu yok tabii! Ciltler pırıl pırıl; çocuklar hem güzel hem akıllı!

    Bu çocuklar ve görüntülerin üzerinden kafamda binbir hikaye dönmeye , uzun çekmez yine yazarım bir şeyler :))

    ReplyDelete
  3. A beautiful design.
    Your stitching is wonderful as always.

    Have a wonderful weekend, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your sweet comment :)

      Delete
  4. Lovely stitching ! You stitch very fast :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Yes, I do Preeti!

      Due to my mother's illness; I can't sleep normally (3-4 hours per night ) She desperately needs someone to look after
      ( especially since last February) The person is me!

      In this condition cross stitch is the way to be awake and in normal physiologic mood! That's why I am getting quicker!

      Delete
  5. Your Margaret is beautiful! As always, your motives are cute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for such sweet words Daniela :) Appreciated!

      Delete
  6. Margeret ve Charlotte her ikisi de çok güzel ve sayenizde işlenmeye hazırlar. Ellerinize, güzel paylaşımınız için yüreğinize sağlık. Sevgiler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buraya gelip, bu güzel sözcükleri sıralayan ellerinize ve yüreğinize sağlık Esra Hanım; teşekkür ederim :))

      Delete
  7. Very lovely pattern, and beautiful embroidery! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am so glad you like it! Thank you so much :))

      Delete
  8. Τι όμορφες κάρτες και τι ωραία δουλειά !!!!!
    Τα χέρια σας κάνουν θαύματα !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είμαι τόσο την τιμή, "Σας ευχαριστώ πάρα πολύ"

      Delete
  9. Replies
    1. Is it? :)) Fankly speaking the Muse ( fairy for inspiration) is spinning around my head nowadays - Therefore, I am that much productive!
      Hugs

      Delete
  10. ne hoş:)
    iyi ki varsınız nurdan hanım,
    gerçekten şahane bir yaratım olmuş
    çok sevgiler,mutluhaftasonu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanın çok teşekkür ederim Havva hanım, şımartmayın bu kadar :)

      Burada bir parantez açmam farz oldu. Kendimi,"kendi desenlerimi yapabilir miyim?" sorusuyla başbaşa bulduğumdan beri, en çok zorlandığım insan anatomisi oldu. İtiraf etmeliyim ki çöp adamdan bir tık öteye ancak geçen biri olarak; bir kaç basamak yukarı çıktığımı biliyorum ama hala atılması gereken çok adım var.

      Mızıldandığıma bakmayın, sevincimdendir :) Desteğiniz için sonsuz teşekkürler; ilerlemek için gereken enerjiyi de bu yorumlardan alıyorum aslında...
      Ben de aynı dilekleri sizin için diliyorum....
      .

      Delete
  11. Margaret ne kadarda şirin bir hanım, bence renk geçişleri de gayet muhteşem! Ama fazlasıyla, detay ve emek istiyor. O profesyonellikte sizde gereğinden fazla olduğu için, ortaya çok beğenilesi işler çıkmış.
    Ama itiraf etmem gerekirse ben "Charlotte"ı da çok beğendim. Yalnız o daha detay gereken bir iş sanırım. :)
    Hafta sonunun yaptığınız işler kadar muhteşem geçsin!
    Sevgilerimle. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel dilekler için öncelikle çok teşekkür ederim ve aynı dilekler sizin için de benden gelsin...

      Charlotte ile ilgili tespitleriniz gayet doğru çünkü onun renk geçişleri ve sayısı çok daha fazla. Sanıyorum 170 renk civarında ve Margaret ile farkı ise şu! Margaret hanımı tek tek, kare kare ben boyadım; Charlotte hanım ise girdiğim bir kaç veri çerçevesinde programta tarafından boyandı. Yani, Margaret benim, Charlotte çarpı işi programının ürünü. O nedenle ben Charlotte' yi değil, kendi ürünümü tamamlamayı tercih ettim.

      Aslında, yapmaya çalıştığım; eski dönemleri günümüze taşımak. 19 yy da Berlin' de matbaada basılmaya başladığıiçin; o döneme ait şablonlar, "Berlin Yün İşi, Berlin İşi" olarak (Berlin Woolwork) anılıyor. Bu şablonlar, dönemin ressamları tarafından her karesi tek tek elle boyanmış ve basılarak satılmışlar. Ondan öncesi de genelde görsel hafıza ile yapılan işlerin yer aldığı çarpı işi tarihine atıfta bulunmaya çalışıyorum.

      Daha öce görsel hafıza ve resme bakarak etamine geçirme denemelerim oldu. (Eski yayınlarım içinde örnekleri var) Şimdilerde, tek tek kareleri doldurarak bu deneyime devam ediyorum. Şüpheiz bunların hepsi amatörce. Profesyonel bir iddiam yok. İlerde olur mu? Bilemem.

      Bu işlerle uğraşırken, beraberinde "arkası yarın" tarzında kısa masallar da yazıyordum; Canımı sıkan bazı hadiseler oldu, bıraktım. Belki tekrar yazmaya başlarım.Niiyetim, üzerind, çalıştığım kendi yeni, görüntüsü eski insan ve tabiat figürlerini, hikayelerin ilüstrasyonu olarak kullanmak.

      Kartpostalları seçmemdeki neden de onların bu amaca çok uygun renk ve desenler taşınası...

      Ne kadar uzun yazdım! Ne yapayım, yetenekli ve uygulamaları çook keyifli genç bir dostu görünce çenem düşüyor.....

      Delete
    2. Ne çok yazım hatası olmuş :((

      Delete
  12. Kesinlikle o dönem hanımları daha zarif,daha naif ve kırılgan . Ciltleri konusunda yerden göğe haklısınız,porselen gibiymiş. Tabii o zamanlar Eda Taşpınar abla henüz poz poz solaryumlu fotoğraflarıyla mecmualarda (!) poz vermediğinden güneşle aralarında epey bi mesafe varmış hanımların.

    E ömür kısa ,yapacak pek fazla iş de yok;bakarlarmış kendilerine ... Kilo sorunlarına değinmeyelim zira hafifçe tombul oldukları halde spor salonlarında sosyalleşmek yerine zarif hanımlar gibi kaneviçe işlerlermiş zair... Ayyy ben de sanki o dönemde yaşamışcasına havaya giriverdim. Beni havaya sokan o sihirli parmakların çarpıları kuşkusuz.
    Bu alanda tek olduğunuz halde bu kadar alçakgönüllü olmayı başarabilmeniz ,paylaşımcı yönünüz bence her şeyden çok çok daha değerli.

    Elleriniz dert görmesin,en güzel hafta sonları sizin,benim ,buraya yolu düşen herkesin olsun !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Size her hava yakışıyor Nilgün hanım :)), istediğiniz havaya girin hiiç sakıncası yol valla! Spor salonları vb. yerlere o dönemde ne hacet?? Uzun soluklu yürüyüşler, at binmeler, piyano çalmalar ve daha neler neler... O zamanlar daha aktif ve daha akıllıymış kadınlar.

      Zaten o kadar akıllı olup, akıllı kız çocuğu doğurmasalar; mevcut toplumsal zeka düşüklüğü daha az görülebilirmiş.

      İstatistikler, 20 yüzyılın başından bu yana akıllı kadınların çocuk doğurmaktan vazgeçtklerini ve bu nedenle dünya genelinde insan zekası ölçümlerinde 14 puan geriye düşüş yaşandığını tespit etmiş durumda. Yani akıllı nesil, akıllı kadınlar tarafından yok edildi. Ne paradoks ama....

      Gelelim iltifatlarınıza; çok samimi söylüyorum koltuklarım kabardı falan ama gerçekçi olalım Nilgün hanım! Bu işin hakkını henüz layıkıyla verdiğimi gerçekten düşünmüyorum. Gayret etmekteyim; çok severek zaman ayırıyorum ve daha iyisi için arayışlarım devam ediyor olsa da ben daha işin başlarındayım. O nedenle bir taraflarımın havalanması abes kaçar - samimi düşüncelerimdir bunlar biliyorsunuz...


      Paylaşmayı, çoğalmak ve çoğaltmak olduğu için çok seviyorum tıpkı sizin gibi ve bunun değerli olduğunu da bana sizin gibi öğretmenlerim öğretti :)) Ellerinizden öperim, onlar hiç dert görmesin ...

      Sevgilerimle

      Delete
  13. Very lovely your Margaret.
    Ciao, Nurdan.
    Donatella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Donatella :)
      Have a lovely weekend!

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. It's very pretty girl! Thank you for the gates to embroider! These photos are beautiful! Each photo has a story ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup pour votre douce commentaire Svetlana!
      I also thank you for your friendly attitude towards to me! It is very much appreciated :)

      Delete
  16. Hello Nurdan

    She is beautiful, well done!
    Gorgeous photos too.
    have a good week (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Annie,
      I' m glad to see such a lovely comment about her! Thank you so much :)
      Have a lovely weekend!

      Delete
  17. Your Margaret is a beauty! The cross-stitch turned out perfect! I love old vintage postcards as well.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your kind and encouraged comments Oksana :)
      Old postcards are my inspiration source!They make me inspired and lost in their enchanted world!

      Delete
  18. Your Little Miss Margaret looks very pretty-You know that I as well as You truly love vintge imags and all things romantic and Rosy1 You are really creative and Your stitchings are allways just perfect! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) How nice to see your absence over here and receiving such sweet comment of you! Moreover I am "100% " agreed with you that we are incorrigible romantics whose love roses and romantic scenes!

      As per rest of your comment; I do thank you for your words on my works and stitchery! Those are highly appreciated

      Delete
  19. Prachtig is ze. Mooie nostalgische plaatjes. Fijne zondag,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel Willy!
      Ik wens u een goede zondag ook!

      Delete
  20. Dear Nurdan, your Margaret is such beautiful, lovely and sweet. I love all the victorian and georgian imags too...very romantic!Thank you for the latest comment...you make my day!
    Kisses
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so very much Alessandra! Margaret and I are both so happy having your sweet words :)

      As per my latest comment on your blog; I wrote, whatever I felt and thoughts only :)

      Hugs

      Delete
  21. margaret'ın yüzü bana da çok aşina:) sevgili Nurdan aşağıdaki kartpostallar ne kadar güzeller..."Artık yaşamayan bu insanlar, adeta ikinci baharlarını yaşıyorlar, yeniden hayat bulmuş durumdalar kısaca..." ne kadaaaar doğru dedim okur okumaz:) yorumlara verdiğin cevaplarda bile ne kadar çok bilgi var.. yine hayran kaldım senin bildiklerine ve paylaştıklarına:) sevgiler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nilgün' ler hayatımdan hiç eksik olmasınlar :) Evet, o yüz, blogların birinde sürekli gülümseyen bir yumurcağa çok benziyor :) Allah onun ömrünü uzun, bahtını açık, yolunu ışıklı etsin :)

      Bilgi enteresan bir mesele - aslında sonu olmayan dipsiz bir kuyu. O kuyudan, kovaya ne doldurabilirsek, dökülenler de onlar olabiliyor. Bir insan hayatında alabileceği bilgi okyanustaki bir damladan daha fazla da değil. Onun için kim "ben çok bilirim" derse yanılır. Ben demem, diyemem!

      Neyse, oldum olası, masalları, hikayeleri çok severim ben. Çocukken, daha okuma yazma bilmezken, babamız geceleri masallar, klasik edebiyat eserleri okurdu bizi uyutmadan. Onun okuduklarını dinlerken, gözlerimin önündede uçuşan görüntülerin benzerlerini, kartpostallarda buluyorum bu yaşımda. O nedenle, ucundan tutmaya çalıştığım çarpı işinde, benim için mihenk taşıdır kartpostallar. Onları desenleştirirken, hayallerimi desenliyorum aslında. İçimi zenginleştiren ve çocukluğum ile bugünüm arasındaki renkli köprüler onlar.

      Ne çok uzatıyorum sözü :( Çok teşekkür ederim; bu güzel yoruma, desteğe ve katkıya.

      İçten sevgiler

      Delete
  22. Yazın tatili, gevşekliği derken yavaş yavaş normal düzene dönmeye başladık. Umarım sizde de herşey yolundadır.

    Margaret çok tanıdık geliyor, herhalde önceki yayınlarınızdan hatırlıyorum. Ben çocukken, yaşlı tanıdıklarımızın evlerinde bu tip çerçevelenmiş kartpostallar olduğunu hatırlıyorum. Porselen ciltli, minik ağızlı, lüle lüle saçlı, en çapkın bakışlıları bile çocuksu duruyordu.
    Sizin resim yapar gibi hassas çarpılama tekniğinize iplik renk çeşitleri ayak uyduramıyor, yetersiz kalıyorlar anlaşılan. Ona rağmen Margaret şahane görünüyor, ellerinize sağlık.
    Selam ve sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Aslını sorarsanız benim düzenim, son dönemlerde çok değiştiği, normal akışından saptığı için buralarda boy göstermem çoğaldı. Normal şartlarda, dışarılarda fıldır fıldır dolaşıyor olmalıydım :D

      Kartpostallara olan ilgim de tam anlattığınız nedenlerden geliyor.O insanlar, çizgiler ve renklerde hepimizin aşina olduğu renk ve yüzler var. İnsanın içinde uyandırdığı "bir yerlerden tanıyorum, snaki daha evvel burada olmuştum," tarzı cümlelerii kurdurtmaları sihiri gibi geliyor bana

      Uzatmadan, sizi burada uzun zamandan sonra görmek keyifli oldu. Uğradığınız için çok teşekkür ederim.

      Sevgilerimle,

      Delete
  23. Какая романтичная девочка! Прелесть! Спасибо за участие в проекте Рукодельное кафе!

    ReplyDelete