Friday, November 28, 2014

New Design " Eliza" / Yeni Desenim "Eliza"



Eliza - Adopted from old Trade Card 
Designed and stitched by Nurdan Kanber
*-*
Hello My Blog Friends,

I have stitched one of my pattern too! 

I inspired by above old trade card! This card was directly reminded me "My Fair Lady' s Eliza"!
Therefore, I named it "Eliza" on the memory of Audrey Hepburn - one of the most beautiful actresses!


I like the result and hope you like it too!

I wish all of you a colorful and lovely weekend!

♥Happy stitching♥

*-*
Merhabalar,

İlk gördüğüm anda bana Çiçekçi Kız "Eliza" yı hatırlatan bu eski ticari kartvizit; bu tasarımın ilhamı oldu. Çok severek üzerinde çalıştım ve  en sevdiğim klasik filmler listesinde yer alan film ve Audrey Hepburn' un anısına da adını "Eliza" koydum.

Bakalım sizler de beğenecek misiniz?

Hepinize renklerle ve mutlulukla dolu bir hafta sonu dilerim.

Sevgiyle,

 




Its pattern is free for you! Şablonu da bu!


"I could have danced all night" from My Fair Lady ( Audrey Hepburn)



Herşey Aslına Geri Döner ( Devam)


Korku dolu bakışlarımın farkına varan yaşlı kadın uzaktan ‘Seni korkuttum galiba çocuğum. Ama benden korkmana gerek yok’, "Yaklaş" dedi. Biraz çekinerek yakınlaştım. Mavi gözlerinin içi gülerek bakıyordu. Saçları pamuk gibi bembeyaz, yanakları pembe pembeydi. Onu bir an anneme benzettim. ‘Yaşlandığında annemde böyle olacak herhalde’diye düşündüm. Belki bu düşünceden belki de sesindeki billur ahenkden; bilmiyorum, korkum geçiverdi. Yakınlaştım...

- Merhaba, benim adım Itır, yakındaki köyde oturuyorum.
- Merhaba güzel kızım. Benim adım da Pamuk Nine.
- Sizi bu ormanda ilk kez görüyorum. Nerede oturuyorsunuz?

- Aslında ben de senin gibi burada oturuyorum ama benim evim ormanın biraz içlerinde.  Yaşlılık ve ağrılarım nedeniyle artık çok fazla dolaşamıyorum. Evim kuytuda olduğu için buralara nadiren gelirim. Köye ve kasabaya inmeyeli de çok uzun zaman oldu. Sen küçük olduğun için beni tanımazsın, ama köy halkı beni iyi tanır. Nerede ve nasıl yaşadığımı bilmedikleri için çoğu da  benden çekinir.

- Peki neden ? diye sordum.

- Bunun hikayesi uzundur çocuğum. Sana kısaca özetliyeyim. Ben, oldukça varlıklı bir ailenin kızıydım. Biraz da gelenekler gereği, yakın bir akrabamın oğluyla evlendirildim. Bu evlilik aile servetinin başkalarının eline geçmemesi için yapıldı.Evlendikten hemen sonra bir kızım oldu. Ama yakın akraba evliliklerinde doğan çocuklar maalesef sakat oluyor. Benim kızım da amansız ve çaresiz bir hastalıkla doğdu. Paramız vardı. Dünyanın en ünlü hekimlerini getirttik. Neyimiz varsa harcadık ama derdine derman bulamadık. Kızım 5 yaşındayken hayata gözlerini yumdu. Onun ölümü benim hayatla olan son bağımı da koparttı. Günlerce yemeden içmeden kesilerek yaşadım.

Zoraki bir evlilik yapmış, bana hayattaki tek teselli olan kızımı da çok küçükken kaybetmiştim. Aksi, huysuz, kimseyle konuşmayan çekilmez bir kadın haline dönüştüm zamanla. Bir gün, yaşlı bir kadın kapımıza geldi. Bana ‘ Her acı BİR DERSTİR. Sen gereken dersi almadın. Al bu eski kitabı ve bundan sonra yapman gerekeni yap’ dedi ve gitti.

Kitabı elime aldığımda ‘Tabiatın Mucizeleri’ adlı Latince bir kitap olduğunu gördüm. Çocukken aldığım Latince dersleri sayesinde kitabı okuyabildim. O eski kitabın içinde, kızımın kurtuluşuna da sebep olabilecek pek çok formül vardı. Eğer daha önce elime geçseydi kızım ölmeyebilirdi. Kendi kızımı kaybetmiştim ama başka çocukların yaşaması için bu formülleri uygulamaya karar verdi.

Böylece ormanın kuytusundaki evi yaptırdım. Kitaptaki formülleri, ormandaki bitkileri toplayarak ilaç yapmakta kullanıyorum. Bu güne kadar pekçok insanın hayatını kurtardım. Kızım yaşayamadı ama civardaki bebekler sağlıkla büyüdü. Tüm bunlar olurken ormanın efsanesi işime çok yaradı. Eskiden beni tanımayan pekçok insan, bu ilaçları ormanın perisi getiriyor diye kabul ediyor, ben de sesimi çıkarmıyorum. Kızımın erken ölümü nedeniyle saçlarım vaktinden çok önce ağardığı için, tanıyanlar bana  Pamuk Nine de diyorlar. Artık gerçek adımı ben bile unuttum."

Yaşlı kadının anlattığı hikaye neden bilmem beni çok hüzünlendirmişti ‘Sizin için ne yapabilirim?’ diye sordum. 

- Artık çok yaşlandım. Bildiklerimi başkalarına da öğretmeliyim. Babanı ve seni uzaktan zaman zaman izledim.  Babanın odunculuk yapmasına, rağmen ormanı korurduğunu gördüm. Hep yaşlı veya ölmüş ağaçları kesti. Kestiği ağaçlardaki yuvaları başka ağaçlara taşıdı. Sık dalların birbirine sürtünüp yangın çıkarmasını engellemek, için onları zarar vermeden bu dalları budadı. Böylece küçük ağaççıkların ışık alıp çabucak büyümesine de yardımcı oldu.Senin, baban gibi doğaya karşı tutumun, hayvanlarla kurduğun dostluğu da biliyorum. O nedenle, sana öğreteceklerimi çabuk kavrayacak ve uygulayacaksın. Ayrıca bu bilgiler kötü insanların elinde yanlış değerlendirilebilir.

- Teşekkür ederim Pamuk Nine, büyüyünce sizin gibi insanlara ve tüm canlılara  yardımcı olmayı çok istiyorum. Fakat bunun için ailemden izin almalıyım.

- Biliyorum yavrum. Bu nedenle babanla beraber yarın sabah evime gelmenizi istiyorum. Evim, babanın genelde odun kestiği bölgenin az ilerisinde, şelalenin yanında. Kayalar, evimi gizliyor, dışarıdan görünmesine engel oluyor. Şelalenin arkasında saklı bir yol vardır. Baban çocukken o yolu bulmuştu. Hatırlayacaktır. O yoldan devam edin, ev karşınıza çıkacaktır.

Pamuk Nine’ nin kayadan kalkmasına yardımcı oldum. O elinde bastonu ve küçük sepetiyle ormanın içine dalarken, ben de oyalanmadan babamın yanına koştum.

Babamın yanına vardığımda nefes nefeseydim. Bu halim onun biraz telaşlandırdı. 

- Ne oldu kızım evde birşey mi var?
- Hayır babacığım merak etme kötü bir şey olmadı, 

Bir nefeste az evvel ki konuşmaları aktardım. Babam hiç ses çıkarmadan ve konuşmamı kesmeden düşünceli düşünceli dinledi anlattıklarımı. Bir tarafdan da başını sallıyordu. ‘Akşam evdekilerle de konuşalım kararı ona göre veririz’ dedi. 

Bilmiyorum neden o gün bir türlü akşam olmadı. Çocukça bir sezişti belki ama hayatımın değişeceğini hissediyordum. Bu seziş, midemden yukarı yükselerek boğazımı tıkıyor ve nefes alamıyordum. 

Babam nihayet baltasını temizledi ve odunları  arabaya istiflemeye başladı. Güneş her günkünden biraz daha yüksekti. Anlaşılan eve erken gidiyorduk. Odun istifleme işi bittiğinde arabanın üzerine oturduk ve evin yolunu tuttuk. Yolda hemen hiç konuşmadık. Tuhaf bir sessizlik ikimizi de kaplamıştı. Kendimi biraz büyümüş hissediyordum. Öğreneceklerim, beni akranlarımdan farklı yapacaktı. Hissettiğim; galiba diğerleri arasından seçilmiş olmanın verdiği gurur hissiydi. ‘İnşallah evdekiler hayır demezler’ diye düşündüm. 

Eve vardığımızda annem neden erken geldiğimizi merak etmiş kapıya çıkmıştı. Merakla ‘ Hayrola niçin erken geldiniz, kötü birşey mi oldu?’ diye sordu. ‘Üstelik her zamankinden daha az odun kesmişsin’. Babam, annemin sorularını duymamış gibi davrandı. Sessizlik içinde arabayı bahçeye soktu.   Annem bana dönüp kafasıyla’ nesi var bunun’ der gibilerinden baktı. Ben de başımı eğdim. Tuhaf bir durumdu bu ve beni biraz endişelendirdi. ‘Ya hayır derlerse? O zaman ben de gizli giderim’ Bu düşünce beni rahatsız etmesine rağmen yine de rahatlatmıştı.

Babam işlerini bitirdikten sonra köy kahvesine gideceğini söyledi ve çıktı. Ben de arkadaşlarımla oynamaya daldım. 

Akşam yemeğinden sonra kardeşimle beni erkenden yatmaya gönderdiler. Evimiz küçük olduğu için aralarında ne konuştuklarını duyabiliyordum. Babam, bugün olanlarla ilgili herşeyi anlattı. Köy kahvesinde köyün yaşlılarıyla konuştuklarını da. Aile büyükleri babamın anlattıklarını büyük bir dikkatle dinliyorlardı. Ancak konuşmaların bundan sonrasını dinleyemedim. Yaşadıklarım ve heyacanım beni yormuş, tüm merakıma rağmen göz kapaklarımı açık tutmayı becerememiştim. Böylece uykunun karşı konulmaz istilasına yenik düştüm. 

Sabahları bizim evde hayat çok erken başlar. Büyükler gün doğmadan uyanır ve o günün hazırlıklarını erkenden yaparlar. Kardeşim ve ben genelde kahvaltıdan az önce kalkarız. İkimizinde yapması gereken küçük işler vardır. Kardeşim tavuk ve ördekleri yemler, bende eve karşı çeşmeden su taşırım. Bu suyla yapılan çay ve yemekler çok lezzetli oluyor. Çünkü ta uzak dağlardan gelen ve onca yola rağmen soğukluğunu yitirmeyen bir pınar suyu bu. Ninem ekmek yapar, annem kahvaltı hazırlar. Evimizin hiç değişmeyen rutinidir bu. Güneş doğarken bizler kahvaltımızı bitirmiş oluruz.  

Gözlerimi sabaha ’bugün önemli şeyler olacak’ hissiyle açtım. Ninemin hazırladığı ekmeğin miş gibi kokusuna, bayram günleri kokusuyla bizi erkenden kaldıran böreğin kokusu da eklenmişti. Yataktan doğrulduğumda annemin en güzel elbisemi yatağımın yanına koyduğunu gördüm. ‘Yaşasın kabul etmişler’ diye bir sevinç çığlığı atıp yataktan fırladım. Odadan fırladığımla kapıda annemle çarpıştım. ‘Teşekkür ederim anneciğim’ diye ona sarılıp yanaklarını öptüm.Küçük testimi alıp çeşmeye koştum. Elimi yüzümü yıkayıp geri döndüğümde babamın da en iyi giysilerini giydiğini gördüm.

Çok zengin bir aile değiliz. O nedenle temiz kıyafetlerimizi bayram, düğün gibi özel günlerde giyeriz. Kahvaltıya oturduğumuzda benim sevincim yüzümden okunuyor olmalı ki herkes bana bakıp gülümsüyordu.  

Nihayet arabamıza oturduk.  Henüz sıcaklığı geçmemiş olan börekleri bir çıkın halinde kucağıma koyan annem. ‘Sakın dökme, dikkatli taşı’dedi.

Güneşin huzmeleri tepenin ardından yüzüme düşmeye başlamıştı. Yol kenarından ormanın kıyısına uzanan çiçeklerin üzerindeki çiğ damlalarını birer kristal gibi parlatıyordu. Hafif bir sis dalgası yerden yavaş yavaş yükselmeye başlamış, orman yolunu mavimsi bir tülle kaplıyordu. Ağaçların yoğunlaştığı yerlerde sis biraz daha koyuydu. Sanki tülden bir deniz üzerinde yürüyor gibiydik. Etrafımızı çeviren manzara, bir masal ülkesi havası içinde önümüzden akıp gidiyordu. Çiçekler çiğlerin ağırlığından kurtuldukça kokularını daha da belirgin bir biçimde salıyorlardı . Her taraf  mis gibi kokuyordu. Büyük bir mutlulukla bu kokuları içime çektim. Babama baktım. O gözlerini yoldan ayırmıyordu ve düşüncelere dalmıştı . Sesimi çıkarmadan etrafı seyretmeye daldım.

(Devam edecek)

75 comments:

  1. nurdan hanım,işleme harika,öykü harika,
    lütfen arayı fazla uzatmayın
    sevgiler mutluhaftasonu

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Beğendiğinize çok sevindim Havva Hanım ♥ Nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Uzun zamandır yazmadığım için, hikaye yazarken akıcılığını tam istediğim gibi sağlayamasam da yazdıklarınız benim için büyük moral ve destek.
      Ben de size çok güzel bir hafta sonu ve çok mutlu olacağınız bir yaş dilerim.
      (Bu hafta çok yoğun geçti; fazla blog gezemedim. Bunların içinde sizinki de var ve doğum gününüzü atladığımı gördüm; bunun için özürlerimi de kabul edin lütfen) ( Bu arada ben de 25 Kasım doğumluyum :) Bütün Yay' lar toplandık olmuş )

      Delete
    2. vay! çok şahane:)))
      ben de sizin yeni yaşınızı kutluyorum,yeni şahane şeyler olsun hayatınızda elbette sağlık ve huzurla:))

      Delete
    3. Aminn - hepimiz için, herkes için ♥

      İçten sevgilerimle

      Delete
  2. Beğenmek ne demek, harika olmuş. Emeğinize sağlık, öykünün devamını da merakla bekliyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel ve nasıl moral veren sözcükler yazmışsınız; ağzım kulaklarımda :D Beni çok mutlu ettiniz çok teşekkür ederim ♥ Hikayeye fazla ara vermemeye gayret edeceğim, söz :))

      Sevgilerimle

      Delete
  3. Postu görür görmez bende bir heyecan ki sorma. :)
    Devamı için şuan sabırsızlanmaya başladım, senin işlerinin tadı bir başka. :)
    Sevgiler kocamanından! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Senin yorumu okuyunca da bende bir heyecan, sorma :D
      Arayı fazla açmadan yazmaya gayret edeceğim-söz (Yıl sonu öncesi biraz yoğunluk var aslında, pek sık uğrayamıyorum buralara)
      Şaka bir yana; yakında olsan yanacıklarından bir makas alırdım; öyle sevindirdin beni; çok teşekkür ederim.

      Bursa' ya en kocamanından sevgi ve selamlarımı gönderiyorum ♥

      Delete
  4. Ben de bu öyküyü kendime yeni yaş hediyesi seçtim. Merakla devamını bekliyorum.
    Akıcı, yazanı zorlamadığını hissettiren bir anlatım olmuş. Okura da bir nefeste içmek kalmış.

    İşleme yine masal gibi.

    Teşekkürler Nurdan'cım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaşasııın Yay Kızları ♥♥♥ ( 25 Kasım' da biz de bir basamak yükseldik yani kağıt üzerinde / Bana kalsa 12,5 yaşındayım hala) Yeni yaş; yeni güzellikler, huzur, bol sevinç ve bereket getirsin hepimize (Amin)

      Hikayeleri (siz de biliyorsunuz) sizin için yazıyorum vallahi. Eğer bir kaç kez sormayıp, sessiz kalsanız yazmayı hiç düşünmüyordum . Aslında size kocaman bir teşekkür borçluyum bu konuda. Desteğiniz için de hep minnettar olacağım ♥

      Kızım güzel oldu di mi :D

      Delete
    2. nurdancim,,uzu uzun icimdekileri yazdim,,,ama yolluyamadim galba
      dedimdiki kisaca:)cerceveli halini daha net gormek isterdim.
      harika ,,,keyifli,,,sevecen bir is cikmis ortaya...bayildimmmm

      Delete
    3. Siz yazdıklarınızın içine binlerce sevecen anlam yüklüyorsunuz Cihan Hanım; yazdıklarınız boşa gitmiş gibi görünse de hepsi ve hisleriniz ulaştı bana; çok teşekkür ederim ♥ Kimbilir kısmet olur belki, çiçekçi kızımı yakından gösterme şansım olur size :)

      İçten sevgilermle

      Delete
    4. Banu, Sen, Nursun...Yay kızları fena değiliz galiba :)) Kutlu Olsun canım.

      Delete
    5. Artımız da var; he he heytt, var mı bize yan falan bakan ? !

      Hamiş : Çakır oğlanın annesi (Çakır şahane bir Ankara kedisi) Kedili Evin Tarzı blogunun sahibesi; Havva hanım da 24 Kasım' lı - ve de çok marifetli valla ♥ )

      Delete
  5. Eliza ya hayran kaldım, elindeki çiçek sepetinden kucağıma taştı tüm çiçekler, ellerinize sağlık :)))) Öykünüzün akıcılığı ve güzel mesajları ise bir solukta okutuyor kendini, başkalarına fayda ve yararı bulunanlara ne mutlu, ne mutlu güzele, iyiye sevk eden öyküler yazanlara :)) Sevgilerle Nurdan Hanım...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliza için yazdıklarınıza öncelikle çok teşekkür ederim. İnsan çok severek yaptığı (ne olduğu önemli değil) şeylerin beğenilmesi kadar neye sevinebilir ki başka?? Çok severek çalıştım üzerinde; yazılanları görünce samimiyetle çok da seviniyorum.

      Yazılan her sözcüğe; dünyamız,gelecek kuşaklar ve insanlarımızın huzurlu ve mutlu olmaları isteğimi yüklüyor, evrene gönderiyorum. "Herşey Aslına Dönerse" dileklerim de döner düşüncesiyle ♥ Desteğiniz için sonsuz teşekkürler :)

      Yalova' ya sevgi ve baki selamlarımla,

      Delete
  6. A H is one of my favorite actresses too.
    Beuatiful pattern and stitching!

    ReplyDelete
    Replies
    1. She was an adorable lady and actress indeed and passed away very early :(
      As per my stitching - thank you my dear ♥
      Hugs

      Delete
  7. Tan bonito como siempre lo haces¡
    Buen fin de semana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchas gracias querida Pilar ♥ Sus comentarios siempre me hacen tan feliz!
      Abrazos

      Delete
  8. Nurdan, your Eliza is so cute:-)
    You are a very good designer!
    And thank you for the beautiful video:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. For such sweet complements; I thank you back Daniela ♥
      Glad you like this video too :)
      Hugs

      Delete
  9. Lovely designs and your stitching is beautiful as always.
    One of my favourite Musical is My Fair Lady. I love it.

    Have a nice weekend, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot dear Manuela ♥ It is nice to know that "My Fair Lady" is also among your favorites :)
      My wish is the same for you too!

      Delete
  10. Eliza'yı başka yerde görsem de ilk önce aklıma siz gelirdiniz. Çalışma tarzınızı, ince detayları ve zarif renk geçişlerini nerede olsa tanırım, imzanız gibi oldu. İşin kötü tarafı, çıtayı yükselttiğiniz için nice çarpı işlerini gözüm tutmaz oldu :)

    Diğer taraftan selamlarınız bana ulaştı, çok sevindim sağ olun. Üstünden birkaç gün geçti ama Nursun hanımla birlikte yaş gününüz kutlu olsun ve sizlere bol bol sağlık diliyorum. Çünkü sizin ve annenizin sağlığı iyi olunca hayatı güzelleştirmeyi ve ondan zevk almasını çok iyi biliyorsunuz.
    Kollarımı açıp kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim için paha biçilmez değerde sözcükler bunlar; nasıl teşekkür edebilirim ki?

      İzninizle önce düşüncelerimi ifade etmeliyim. Küçük ya da büyük, sektör ya da sanat dalı hiç fark etmiyor; tasarım işine bulaşınca mutlaka belli bir çizgi tutturmak gerektiğini düşünmekteyim. İşin doğası ve rekabeti, yapıp kotaran insanın farklılaşmasını ve geçerli bir tarz oturtmasını talep eder. Bir tarz geliştirmek, gerçek anlamda hayata geçirilmesi zor olan bir şey; çok çalışmayı gerektiriyor.

      Bu anlamda yazdıklarınız benim için çok değerli. Çünkü elimden geldiğince bir çizgi oturtmak, ona da sahip çıkmak amacım var. Bence böyle bir amaç için profeyonel olmaya gerek de yok. O nedenle amatör olarak uğraştığım ama çok severek uğraştığım bu alanda, yaptıklarımın böyle bir intiba bırakıyor olması gerçekten büyük ödül. Esirgemeyip bunları ifade etmeniz de sizin iç güzelliğinizin imzası oldu. Çok çok teşekkür ederim.

      Evet sağolsun sevgili Handan, incelik gösterdi ve aradı. Çok da iyi yaptı, uzun zamandır konuşamıyorduk. Biraz dedikodu çokça da kulak çınlatma ile geçti. Sağolsun, iletmiş selamlarımızı :))

      Yaş günü dilekleriniz için de içtenlikle teşekkür ederiz (Nursun' da sevgi ve selamlarını yollar).

      Bizden de size sonsuz sevgiler,

      Delete
  11. Replies
    1. I am so glad that, you like my Eliza :) Thank you very much Sally♥
      Hugs

      Delete
  12. Nurdan Hanım bu soğuk gecede tasarımınız içimi ısıttı. Harikulade bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık ama bir dakika, anlayamadım şimdi o öyküyü siz mi yazdınız? Siz yazdıysanız eğer görsel sanatınızın yanında düşünsel sanatınız da çok ileri düzeyde demektir. Bu türlü insanlar hayatta imrendiğim insanlardır. Ayrıca böyle insanları tanıdığım için kendimi çok şanslı hissederim.
    Nursun Hanım'ın ve sizin doğum gününüz kutlu olsun. Çok öpüyorum. Sevgilerimle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vallahi yazdıklarınız da benim içimi sıcacık yaptı. Hem güzel dilek ve tanımlamalar hem de doğum günü tebriği için içtenlikle çok teşekkürler Eral Hanım ♥

      Evet, etamin işlerken hayalere dalmayı,hayal dünyamdan yakaladıklarımı da yazmayı ve paylaşmayı seviyorum. Tabii amatör denemeler benimki.

      Etaminin iki açıdan çok faydasını görüyorum. ilki renk terapisi ve farklı tasarımlar ile "yaratıcı" enerjileri açığa çıkarmak, enerji akışını kesintisiz kılmak ve böylece üzerimde negatif yüklerin birikmesini engellemek. İkinicisi, bir karakteri ya da tasarımı etamine geçirirken; o işin bana çağrıştırdıklarını ya da iz düşümlerini sözcüklerle tanımlayabilme imkanı sağlaması.

      Sanırım bir de etaminin tek düzeliğinden, iki boyuta taşıyabiliyorum kendimce. Böylece biraz daha fala uğrama nedeni oluşuyor. ilgiliyseniz eski yayınlarda benzeri arkası yarın hikayelerim de vardır. 2 yıla yakındır ara vermiştim; yeniden başladım.

      Güzel Ankara' ya içten sevgi ve baki selamlar,

      Not: Bizimkileri bizden daha çok ve sık görüyorsunuz. İlk fırsatta oğlanların yanaklarından birer makas, bizimkilerden de birer öpücük borcunuz olsun bana :)

      Delete
    2. Renklerle uğraşmayı bende çok seviyorum. Bir ara ahşap boyama, kumaş boyama gibi el işlerine merak sarmıştım (sizin gibi profesyonel anlamda yapmıyordum). Renklerle uğraşmayı sevdiğimi o zaman fark etmiştim. Sizin belirttiğiniz gibi renkler insana terapi gibi oluyor ve yaratıcılığını daha çok ortaya çıkarıyor.
      Daha geçtiğimiz cumartesi akşamı Talat Bey ve Zeliha bizdeydi. İnşallah siz Ankara'ya geldiğiniz zaman da görüşme imkanımız olur. Buna çok sevinirim. Onlarla görüştüğüm ilk buluşmada dediklerinizi yapacağım.

      Sevgi ve selamlarınız üzerimizde. Çok teşekkür ederim.

      Delete
    3. Sevgili Eral Hanım, profesyonel değilim bu konularda, tam bir amatörüm aslında. O anlamda çok teşekkür ederim; benim için iltifat oldu yazdıklarınız :) Sahi kanaviçe yapabilirim yazmıştınız, niyetiniz var mı gerçekten?Varsa size desen gönderebilirim :)

      bahsettiğiniz işlerden Zeliha' da var, yanlış hatıramıyorsam. Eğer yanlış hatırlamıyorsam çok başarılı işler yapmışsınız. Belki tekrar başlarsınız belli mi olur :)

      Bu şartlar altında Ankara' ya gelebilirsem görüşmekten çok memnun olacağım ben de, gelemesem de gönüller bir nasılsa...

      Selam ve sevgiler

      Delete
    4. Zeliha da çalışmalarımdan var çok iyi hatırlıyorsunuz. Şu sıra kafam çok meşgul. Ev değişikliği de yapabilirim. Bunları bir rayına oturtunca sizden örnekleri ben isteyeceğim. Tablo olarak ben düşünüyorum. Ya da koltuk yastığı. Nasıl olur?

      Delete
    5. Değil mi ki etamine gönlünüz kaymış; tablo ya da yastık, dileyin benden ne dilerseniz :)) Her ikisi için hatta fazlası için de seve seve yardımcı olurum :) Yeter ki "istiyorum" deyin....

      Ev değişikliği işi zaman alır ama belki de toparlanmak için gereklidir. Hayırlısı olsun....



      Delete
  13. Wow! You're really very clever! It is again a wonderful job! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for both your sweet comment and complement on me ♥
      Hugs

      Delete
  14. Πόσο καταπληκτική δουλειά κάνετε !!!!!
    Συγχαρητήρια!!!!!!!
    Είναι και αυτό πάρα πολύ ωραίο !!!!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο !!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι επειδή, μου αρέσει σταυροβελονιά :) Πάντα προσπαθώ καλύτερό μου για να κάνω μερικά ωραία σταυρό βελονιά έργα!

      Είμαι τόσο gladful για τη φιλική στάση σας απέναντι σε μένα πραγματικά! Σας ευχαριστώ πολύ ♥
      Αγκαλιές και φιλιά

      Delete
  15. Nurdan hanım, desen çalışmanız harika, şablon paylaşımınız için de ayrıca teşekkürler. Hikayenizi heyacanla okuyor ve merakla devamını bekliyorum. Sevgiler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şablonları büyük zevkle paylaşıyorum ama şimdiye kadar daha yapan da olmadı:D Yani verdiğimle kalıyorum şimdilik :D Bir gün bir başkasının bu şablonlardan birini yaptığını görürsem gfakire sadaka vermeye ahtim var :D

      Şaka bir tarafa, sizin gibi ince zevkleri olan ve bunu yaptığı tüm işlere ustalıkla aktaran birinden aldığım yorum beni çok sevindirdi.

      Çok teşekkür ederim - içtenlikle ♥

      Sevgilerimle,

      Delete
  16. Şifacı'nın el verişi. Renkli ve büyüleyici bir dünya. Itır, Pamuk Nine'yle neler yaşayacak? Mutlu seneler.:) Sevgilerimle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peri Hanıma hiç yabancı değil bu dünyalar değil mi? Kimbilir ailesinde de kaç tane şifacı vardır?
      Ben sorunuzun cevabını önümüzdeki yayınlarda vereceğim de benim sorularıma cevap alabilecek miyim? Meraktayım :D

      Nazik kutlama mesajınıza ( ki daha önce de atlamamış, güzel dileklerinizi iletmiştiniz) içten teşekkürlerimle...

      Sevgi ve selamlar,

      Delete
  17. She is very graceful your Elise! She is beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your lovely comment made me so happy Svetlana! Thank you so very much ♥
      Hugs

      Delete
  18. Yine muhteşem bir çalışma olmuş.
    Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çook teşekkürler Özlem hanım, beğendiğinize çok sevindim ♥
      Sevgilerimle

      Delete
  19. You adapted the card so beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much Tania; so glad you like this work too ♥
      Hugs

      Delete
  20. It is again a wonderful job! !!A lovely you design!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so very much for your sweet comment Daniela ♥

      Delete
  21. İşlediklerine olan hayranlığımı belirtecek kelime haznem artık tükendi biliyorsun Nurdanım :)
    Bir de güzel hikayeyle çıktın şimdi karşıma, arkası yarın radyo programlarına döndüm :))
    Yerli etaminleri sıcak suda yıkarsan iyice çekiyorlar, o zaman işleme daha düzgün oluyor, biliyorsundur belki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslında çala kalem hatta bodoslama yapıyorum kanaviçeleri ben. Hiç inceliklerini bilmem mesela, kimseye de sormak aklıma gelmez. Üzerinde çalışmaya karar verdiğim kumaş temiz mi kirli mi bakmam falan. Kanaviçenin arkası beni ilgilendirmez mesela. Düğümlerim kocamandır, iplikler birbirine dolaşır vs. vs. Bu işin ustaları yanımda olsa eminim sürekli elime vururlardı.

      Bu çerçevede bizim iri delikli seyrek etaminleri sıcak suda yıkamak hiç aklıma gelmemişti ve bu püf noktasını da bilmiyordum :)) Bu işime çok yarayacak tüyo için gerçekten teşekkür ederim. . Çünkü yine gidip bir sürü yerli etamin aldım ve o kadar çok almışım ki kara kara düşünüyordum :DD Sabah ilk işi sudan geçecekler bittabi.

      Kanaviçelere iltifat kısmı için uzun yazmayacağım ama koltuklarım çok kabardı - ehem ehem -. Çok teşekkür ederim.

      Kış geldi, geceler uzun. Battaniye örenler var, lezzetli yiyecek-içecek hazırlayanlar; çayın yanına enfes pastalar yapanlar; evleri masal evlerine dönüştüren sihirli dokunuşlar yapanlar da... Eh bana da masal anlatmak kaldı sonuçta...

      Varsayın ki sizin ya da Begonvilli evin sobaları karşısındayız. Battaniyeleri dizlerimize almışız; herkesin elinde işi; bir yanda kış çayı diğer yanda Elif' in kurabiyeleri. Etrafta Keşkül, Bıdık, Jane, Colette, Çakır vs. hoplayıp sıçrıyor. Bir de hikaye varsa daha ne olsun... Hayat bize güzel....

      Öpüyorum sizi en kocamanından....

      Delete
  22. What a lovely pattern !!!!!! Congratulations !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much my dear Niki ♥ I am so gad that you like my Eliza :)
      Hugs

      Delete
  23. Hello, Nurdan. Thanks for the dear comment.
    Very nice your Eliza.
    Ave a nice day.
    Donatella

    ReplyDelete
    Replies
    1. For this lovely comment and visit; I thank you back dear Donatella ♥
      Hugs

      Delete
  24. Lovely design & stitching, as always :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much dear Mii! It is so good to know that you like my Eliza ♥
      Hugs

      Delete
  25. Dear Nurdan, the pattern and the stitching are so beautiful!! Your Eliza is such gorgeous and very, very romantic.
    Kisses
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Such old cards like this one are really romantic and very inspirational to me! This card was very attracted to be chosen and took it for adaptation!

      In my belief, if you love whatever you do or deal with; its result is always satisfied!
      I am satisfied with her and so glad you like my Eliza as much as I do!

      A happy week my dear ♥

      Delete
  26. Przepiękny motyw, dziękuję !
    http://zmierzchluny.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) słodko
      Szczęśliwa tygodniu♥

      Delete
  27. A lovely pattern. And a great stitching.
    Have a nice day
    Marion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Marion, your comment is highly appreciated for me ♥
      Greetings

      Delete
  28. What a lovely design Nurdan and a wonderful embroidery.
    Thanks for offering us and for sharing your ideas.

    Gabriele from Germany

    ReplyDelete
    Replies
    1. How nice to receive such a lovely comment from you! Thank you so very much Gabriele ♥
      Greetings,

      Delete
  29. Lovely Christmas ornaments , Nurdan !!!!!! Congratulations !!!!!!!
    greetings
    Niki

    ReplyDelete
  30. Oh, look at those fabulous red shoes. I envy ladies who can walk around in heels without tripping on their face! Her basket of flowers turned out amazing, congrats on making that!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love my flats - I feel comfortable to wear, but I always envy such ladies like you too :(

      As per your comment, thank you so much dear ♥

      Hugs

      Delete
  31. Nurdan hanım blogla ilgilenmemekle hata ettiğimi anladım harika bir hikaye ve süper bir işi kaçırmısım ellerınıze yüreğinize sağlık.Banu hanımın dediği gibi eskıden dınledığımız arkası yarınlar gibi daha cok burda olup bu güzellikleri kaçırmayacağım sevgiler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler Banu Hanım :)

      Pinterest işin sadece fotograf yönü;; bloglarda ( tüm bloglar için geçerli bu) paylaşım daha farklı, duygu ve bilgi boyutu da var.

      Ne kadar çok blog izler, yorum yapar ya da bilgi alırsanız (vakit ayırmak bazen çok zor oluyor; olabildiğince demek istedim) kendi blogunuzda da gelişim sağlayabilirsiniz.

      Hikayeye gelince, onları işlerimiz altına koymayı seviyorum. Arkası yarınlar, çocukluğumuzdan kalan güzel anılardı. O günleri de yadediyoruz böylece :D

      Sevgiler

      Delete