Thursday, June 25, 2015

SAL I # 1 SANDRA'S CREATIVITY / SAL I # 1 SANDRA' NIN YARATICILIĞI





About Sandra / Sandra Hakkında 

Sandra Die Puppenhexe is from Germany too, has a lovely blog to share her cross stitch, patchwork, as well as knitting works! Moreover, she also shares her freebies with her followers!

 She has taken part of the SAL I!

 Due to the other projects of her own,  she's decided to create a jewelry box with two ladies of Fashion Sampler instead of stitching the whole sampler! 


I'm so glad to see such result by using the ladies! 
I think, she' s made a great job and very inspiratonal! Well done  and thank you for your participation Sandra!
 I just love your creativity  :)

♥ Happy Stitching ♥

♥♥♥♥♥♥♥

Sandra Die Puppenhexe, yine çok keyifle takip ettiğim Almanya' dan bir blogger. Rengarenk blogunda, kanaviçe, kırkyama, örgü ve zaman zaman da kendi küçük kanaviçe tasarımlarını takipçileri ile paylaşıyor.

Çok meraklı, çok cana yakın ve bir o kadar da çalışkan olan  Sandra'yı  yakından tanımanızı çok isterim.

Sandra, Moda Sampler'ı için etkinliğe katılan dostlardan. Eh, iş büyük zaman dar ve üstelik yapmayı planladığı pek çok iş onu bekliyor. Dolayısıyla farklı bir tasarım ile etkinliğe katılma kararı aldı.

Aşağıda Sampler' dan seçtği iki hanımefendi ile yarattığı takı kutusunu göreceksiniz. 

Bu sonuçtan kendi adıma ben çok memnun oldum. Çünkü a) Keyifli bir tasarıma vesile olduğumu b) bu tarz farklı kullanımlar ile bu büyük işten çok farklı değerlendirme  yolları çıkabileceğini öğrenmiş oldum.
 Ne derler, bundan iyisi Şam' da kayısı :D

Sevgili Sandra, katılımın, katkın ve bu güzel işi ortaya çıkardığın için sana çok teşekkür ederim ♥♥


♥Sevgilerimle♥





Some of Sandra's Finishes / Sandra' nın Bitirdiği Bazı İşler 

24 comments:

  1. Güzel bir değerlendirme olmuş. Sandra Hanım'ın blogu da gayet dolu;)

    Vallahi güzel bir etkinlik olacak bu:))

    Nurdan Hanım, şablon tasarımı için kullandığınız özel bir program mı var?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Değil mi? Görür görmez bayıldım. Çok uygun bir kullanım ve renk kombinasyonu ile değerlendirmiş Sandra !

      "Katılım daha fazla olaydı keşke" dedim az evvel kendi kendime. Kimbilir ne fikirler, ne güzel uygulamalar çıkardı :) neyse vakit uzun belki izleyenlerden heveslenip katılım talebi gelebilir.

      Program ile mi tasarım yaptığım konusuna gelince, aslında kullandığım kendime özel bir programım yok. Online girişi serbest olan bir siteden zaman zaman faydalanıyorum ancak orada yaptığım şablon taslakları üzerinde çok fazlaca çalışıyorum.
      Link : http://stitchboard.com/pages/pattern/freePatternWizard.php

      İngilizce bir link bu.

      Taslaktan tasarıma geçerken de Paint programından yardım alıyorum. Biraz farklı bir yol izliyorum anlayacağınız. Onu kısaca anlatmam zor; ama ilgili iseniz görsellerle desteklenmiş bir yayın hazırlarım sizin için.

      İlave olarak söyleyeceğim, satışta olan kanaviçe dizayn programları da var. Filiz Türkocağı ( ki tasarım yapmam konusunda beni motive eden ve takip eden o aslında) bana bir program salık da verdi. Onun önerdiği program profesyonel bir tasarım programı, ama kullanımı kolay. İlgili iseniz bana gönderdiği e postaları deşip, size ayrıca bilgi de verebilirim.

      Özetle böyle,

      Samimiyetiniz ve katkılarınız için özellikle çok teşekkür ederim size ♥

      Sevgilerimle

      Delete
    2. Açıklamalarınız için çok teşekkürler Nurdan Hanım.
      İnternette -çok detaylı olmasa da- bir araştırma yaptım şablon nasıl tasarlanır sorusuna cevap olarak fakat tatmin edici bir yazıya rastlayamadım.
      Vardır belki ama bana denk gelmedi (yabancı kaynak araştırması yapmadım)
      Bu sebeple, müsait olduğunuz bir an bu minvalde bir yazı hazırlama imkanınız olursa internet alemine de güzel bir Türkçe kaynak kazandırmış oluruz sanırım:)

      Filiz Hanım'ı önceden duymuştum ama çalışmalarını bu kadar detaylı incelememişti.
      Pinterestteki tasarımlarına bakarken içinde resmen kayboldum diyebilirim:)
      Maşallah çok yetenekli ve paylaşımcı:)

      Bir de şunu sormak istiyorum; işleme yaparken boyun omuz ağrısı da beraberinde geliyor bazen:-/
      Boyuna asılan yada sabit duran büyüteçler falan var.
      Siz kullanıyor musunuz bu tarz bir araç?

      Ben bu kanaviçe olayına feci sardım, korkarım bebek çarpı hesabı yaparak doğacak:))

      Delete
    3. İlginize çok seviniyorum Beyza Hanım, Sağolun, var olun!

      Filiz Hanım, Türkiye'de Kültür Bakanlığınca tescilli tek kanaviçe tasarımcısı. Sadece onun Devlet Sanatçısı ünvanı var. Ancak buna karşın çok mütevazi ve paylaşımcıdır.

      En kısa sürede elimden geldiğince hem nasıl tasarım yaptığımı hem de bilgilerimi paylaşırım memnuniyetle.

      Filiz Hanım Pinterestteki hesabından paylaşmıştı, TRT' de yakın zamanda yayınlanan bir programda nasıl tasarım yaptığını da anlatmıştı. Arşivlerden ulaşmanızı salık veririm.

      Boyun ağrısı çekmiyorum ben aslında. Çalışma masamın üzerinde kollarımı dayayarak yaptığım için sanırım. Kasnak kullanmıyorum ben. İyi aydınlanmış bir köşede ve ışık açılarını doğru kullanmaya çalıştığımdan büyüteç de kullanmadım. Gözlük yetiyor şimdilik.

      Etamine gelince. o giderek tutku haline gelen bir uğraşıdır. Bir kez işlendi mi yanıp, yırtılmadıkça; nesilden nesile taşınabilir. O nedenle kalıcı ve değerlidir. Kullanım alanları çok çeşitli olduğu ve özünde matematik olduğu için beynin konsantre olmasına ve sürekli çalışmasına vesiledir.

      Sakın bırakmayın, devam edin derim. Bebek beklerken içine düştüğünüz sabırsızlık, gerginlik ve korku hissinin üstesinden gelmenize de çok yardım eder. Renkler zaten ayrı terapi. Bebeğinize vereceğiniz huzur hissi herşeye değer değil mi?

      Kolaylıklar diliyorum size ♥

      Sevgilerimle

      Delete
    4. Sizinle tanıştığım için çok mutluyum Nurdan Hanım.
      Desteğiniz ve vermiş olduğunuz bilgiler için ben de çok teşekkür ederim, sağolun:)

      Kanaviçeyi işten gelince dinlenirken işlediğim için koltukta yapıyorum.
      Belki bu sebeple (oturuş biçimimden ötürü) bazen ağrılarım oluyordur.
      Anneciğim de çok işlerdi eskiden; yastık kılıfı, karyola eteği (böyle bir şey kullanılırmış ya eskiden:), çarşaf kenarı...
      O günlerden bir esintidir benim için kanaviçe.
      O zamanki modeller tabi daha çok çiçek deseniydi.
      Ama bugün her türlü objeyle ilgili tasarım var hem de kullanım alanı müthiş geniş.
      Çok uzun soluklu işleri yapmaya sabrım olmuyor benim, o yüzden küçük parçaları yapmak daha zevkli geliyor.
      Belki daha da ısındıkça detaylı çalışmalar yapabilirim.

      Dediğiniz gibi, bu dönemde kendimi rahat hissetmemde de büyük katkısı var kanaviçenin.
      O minicik karelerden her gün yeni şeyler ortaya çıktıkça nasıl mutlu oluyor insan! :)
      Siz ne kadar zamandır ilgilisiniz kanaviçe ile Nurdan Hanım?

      Delete
    5. Ben de sizi tanıdığım için çok memnunum Beyza Hanım, hisler karşılıklı :)

      İşleme sevgsi de sanırım bana annemden hatıra. Ben denizsem annem okyanus gibiymiş. Neler neler yapmış işlemiş, görseniz bilirsiniz zaten. Ondan kalan hatıralarda da hep çiçek desenleri, eski Türk işlemeleri ve sarma işi var. Etamin benim tercih ettiğim alan oldu ve günlük hayatta gerçekten kullanım alanı çok çok genişledi. Eski yeni harmanını seviyorum ben de en çok.

      Aynen, boş kumaş doldukça insan daha da mutlu ve hevesli oluyor. O nedenle derinlemesne daldım ya bu işe!

      Kanaviçe ile hikayemi hazırlayacağım yayında geniş anlatırım. Sadece ortaokul zamanlarımdan bu yana iğne elimde demekle yetineyim şimdilik.

      Güzel bir haftasonu dileklerimle ♥


      Delete
    6. Hafta sonu blogla ilgilenemedim pek Nurdan Hanım, cevabınızı okudum fakat elim rahatken yazayım diye cevap veremedim, kusura bakmayınız lütfen.

      Ortaokuldan beri iğne iplik... Maşallah, çok imrendim size:)
      El işi merakı ve ve becerisi anneden genetik geliyor sanırım. Annesi becerikli olan biri, el işleriyle pek uğraşmasa bile, başına geçtikten sonra ortalamanın üstünde işler çıkarıyor benim gördüğüm... Ama meraklı ve yatkın olunca işler değişiyor tabi, çok daha güzel marifetler çıkıyor ortaya.

      Nasıl tasarım yaptığınızla ilgili hazırlamış olduğunuz detaylı yazınız için çok teşekkür okurum.
      Kırmadınız beni, hemencecik yazdınız, sağ olun var olun:)
      Hemen yazınızı okuyacağım şimdi büyük bir merakla:)

      Delete
    7. :)) beyza hanım, samimiyetiniz ve ilginiz yeterlidir; çok teşekkür ederim. Ev işlerine olan merakımın annemden geldiğini düşünüyorum ben de. Öğretmen okulunda ( o dönem eğitim gerçek eğitimmiş) şimdi kurslarda zor öğretilen bütün dikiş bnakış teknikleri de öğretilmiş. İnanamayacağınız kadar karmaşık teknikle okurken yaptığı işler var. Sonrasında da zamanı elverdiğince devam etti. Tam zamanlı çalıştı ama eli (gözleri görene ve sağlığı elverdiği sürece) hiç boş kalmadı.

      Kendi desenlerini çalıştığını da çok sonra öğrendim. Nurlar içinde yatsın; bana da bunları miras bıraktı işte...

      Sizi nasıl kırabilirim? Zamanım varken ve sıcağı sıcağına yazayım dedim; haftasonu vaktim de müsait olunca, sözümü yerine getirmiş oldum ben de :D

      Umarım faydası olur ♥

      Delete
  2. Great work from Sandra !!!

    Hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is indeed Marion! She made a great work ♥♥♥

      Thank you for the comment too ♥

      Hugs

      Delete
  3. Two wonderful lady in a beautiful jewel-box.
    She has a wonderful blog. I like her work.
    Greetings, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. I sincerely love her idea! I think those ladies suit the box perfectly!

      Her blog is very inspiring, but, I mostly adore her friendly attitude as well as her open and warm-hearted personality ! Those are very rear personality trait to meet!

      Greetings

      Delete
  4. Dear Nurdan , I'm all red become so dear as you're talking about me . I am so happy that you like my box , and thank you for all your praise of the heart !
    kisses Sandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet Sandra, you deserve much more than what I said really!

      I really love your box and finish ♥♥♥

      Hugs and kisses

      Delete
  5. Sandra hanımı kutluyorum, ok çabuk ve çok güzel bir çalışma yapmış. işinin ehli olduğu belli. selem ve sevgilerimle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerçekten küçük ama çok keyifli bi iş yapmı sandra. Bloguna giderseniz; onun küçük kanaviçe desenleri ile pek çok farklı objeye hayt verdiğini görürsünüz. Bu tür konularda ilham verici benim içinde.

      Sandra adına teşekkür edeyim size ♥

      Sevgilerimle,

      Delete
  6. Çok güzel bir çalışma olmuş, ellerine sağlık Sandra hanımın.
    Sevgiler,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de çok beğendim bu küçük çalışmayı Özlem Hanım. Sandra adına da çok teşekkürler ♥♥

      Sevgilerimle

      Delete
  7. Wonderful Sandra's blog and beautiful works! Nurdan, thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. On behalf of Sandra and myself, thank you so much Svetlana ♥

      Hugs

      Delete
  8. Replies
    1. Di mi? Böyle çıtır çıtır işlere bayılıyorum :)

      Delete
  9. Dear Nurdan,
    Sandra has made really nice box of your very nice pattern! :)
    Have a nice weekend!
    Hugs: Palkó

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot dear Palko♥ She is enough clever to make a such beauty :)

      Have a lovely Sunday ♥

      Delete