Sunday, June 28, 2015

SAL III # 1 Nurdan (How do I design?) / SAL III # 1 (Nasıl Tasarım Yapıyorum?)











Dear Blogging Friends,

I've made my first progress on SAL III "Darcy's Confession Sampler" within the "SAL with Nurdan Event!

In addition to this, upon on special requests from a new reader Beyza   (Bir Dünya Fikir Blog )  as well as one of the participants of SAL event;  today's post is gonna be quite long and mostly in Turkish, in order to explain, what are   my designing methods? 

Therefore,  I'll put annotated images and tutorials for  giving better explanation about my designing adventure! 

I hope you will  enjoy it!

♥ Have a great Sunday ♥



♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Merhaba Sevgili Dostlar,

" Nurdan'la Kanaviçe Etkinliği" nde işlemeye karar verdiğim III ve IV. şablonlar (Darcy' nin İtirafı ve Çalıkuşu Örnekleme Tabloları) ile ilgili ilk ilerleme raporumu veriyorum. 

Önce Darcy' i sonra Çalıkuşu' nu yapmaya karar verdim. Kısa sürede bitirmeyi planlıyorum çünkü başlayıp yarım bıraktığım işlerim de var. Onlar bir taraftan bitmeli ki yenilerine başlayabileyim.

Bu etkinlik vesilesiyle daha yakından tanıma fırsatı bulduğum Beyza Hanım (Bir Dünya Fikir Blogunun sahibi) bana kanaviçe serüvenim ve nasıl çalıştığım hakkında epey soru sorunca; çalışma yöntemlerim ve tasarım serüvenimi anlatan bir yayın yapmaya söz verdim. 

Çok uzun bir yayın olacak peşinen kusura bakmayın. Olur ha benim gibi çalışmak isteyenlere bir fikir versin isterim.

 Etamin, emek ve sabır yoğun bir alan. Aslında çook sabır istiyor ama sonuç nesilden nesile aktarılan güzellikler olunca buna da değiyor.

♥İyi okumalar ve güzel bir Pazar dileklerimle♥



 (MY DESIGNING METHODS)

NASIL TASARIM  YAPIYORUM?

Ortaokul yıllarından itibaren annemin elime verdiği siyah bir etamin kumaşla kanaviçe işlemeye başladım. Hiç unutmam, ilk denemem, sazlıkta kuğular ve arka planda küçük bir gemi olan bir modeldi. Berbat bir işleme oldu ama beni buraya taşıyan ilk adımdı neticede....

Annem kanaviçe nasıl yapılır diye sadece çarpı atılmasını öğretti aslında, kalanı kendi kendine tecrübe ile gelişti gelişiyor. Bu uzun soluklu bir süreçti. Şimdi kanaviçe nasıl işlenir ve kapsamında ne vardır diye sorarsanız; iki ayrı yazı salık vereceğim. Birincisi Dolunay Ünsalan ( A House of Happiness) çarpı işi nasıl işlenir? tık tık , diğeri de Ahu (Lavanta Bahçesi)  Kanaviçe' ye başlamak isteyenler için tık tık .

Sorabileceğiniz her soruya yanıt bulacaksınız bu yazılarda. Neyse gelelim bana......

Zamanla oturan o dönem işlemelerimden bazı örnekler aşağıda.

(My early cross stitch works ( from 70 'ties)

1970' li yıllar (Bu işlemeyi yıllar sonra sevgili Mehtap Kaya kese haline dönüştürdü),

1970' li Yıllar

* * * * * 


(METHOD I - IMPROVISATION)

YÖNTEM I / ŞABLONSUZ - DOĞAÇLAMA TASARIM  

1996 yılından bu yana, ailem nedeniyle bir ayak Türkiye’ de olacak şekilde pek çok ülkede yaşadım, çalıştım ve ilişkilerim hala devam etmekte. İklimsel, iş ve sosyal hayat açısından, kadınların zorlanacağı pek çok ülkede üst düzey görevlerde de bulundum.

Tüm bu yoğun zamanlı çalışmalara rağmen, kanaviçe alışkanlığım benimle beraber gezdi hep. 
Sibirya gibi zor, yaşam koşullarının zorlu olduğu yerlerde de çalıştım. Yer ve zaman olarak, değil şablon bulmak, etamin iğnesi, ipliğini bulmak bile sorundu. O nedenle, yanımda ufak bir kit her daim oldu. O kısıtlı şartlarda, elime geçirdiğim iğne ve iplik ile delikli ya da deliksiz kumaşlara nasıl istiyorsam öyle çarpı atmaya başlamıştım. Kumaşın üzerine ne işleyeceğimi bilmeden, kara kalem karalamaları benzeri işlerdi onlar.


 * * * * 

Bir zaman sonra etamin kumaşların daha büyük olmasını tercih etmeye başladım. Böylece hem kumaş üzerinde daha fazla desen çalışmak hem de uzun zaman tek kumaş üzerinde işleme yapmak mümkün oluyordu. Bu durum, kumaş üzerinde tablolar yapma fırsatı verdi bana. Böylece kafamda canlandırdığım tabloları işlemeye başladım. İlk perspektif çalışmalarımdır onlar. Hayal gücümün eksik kaldığı yerleri, benzer resimlere bakarak ya da bazı şablonların uygun yerlerini ekleyerek birleştirmeye başladım. Aşağıda bu çalışmalara ait iki örnek bulacaksınız.








Bu tarz çalışmalarım  bir süre sonra beni başka arayışlara yöneltti.

Öğretmen olduğu için rahmetli anneme öğrencilerinden, velilerden, dost ve tanıdıktan çok kartpostallar gelirdi çocukluğumda. Dostlukların ve güzel anların sembolleridir onlar;benim için hala da öyle...

Etaminde arayışlarımın yeni mihenk noktası kartpostallar oldu. Bu süreci ilk blog yayınlarımla paylaştım burada zaten; çoğunuz süreci biliyorsunuz. 




Janette & Peter




video

Tutorial of my visual designing process!
Şablonsuz, kumaş üzerine direkt uygulamayı nasıl yaptığımı bu küçük video' da bulacaksınız..

* * *

(METHOD II / DESIGNING,  LIKE  "PATTERN PAINTERS" OF 19TH CENTURY)

YÖNTEM II / BERLİN TEKNİĞİ İLE TASARIM


Derken 2013 yılının ortalarında acaba “şablon tasarlayabilir miyim?” sorusuna cevap aramaya başladım. Kendime özgün bir yöntem olsun da istiyordum. İşte bu noktada yolum Berlin Yün İşi şablonları ile kesişti ve ben kendimi yeni bir tasarım alanına konuşlandırdım. 

NOT : Berlin Yün İşi şablonları, 19.yy da dönemim anlaşmalı ressamlarının, bu iş için basılmış kareli kağıtları  boyayarak hazırladıkları şablonlardı. Bu şablonlar siparişçi matbaada renkli olarak basılıp satışa sunulmuş o dönem.


Küçük bir Berlin Yün İşi Şablonu

 Bu şablonlar kendi desenleme çalışmamda bana örnek oldular. Böylece hem klasik şablonlara atıfta bulunmak hem de kişisel şablonlarımı böyle oluşturma fikri çok sıcak geldi.

Online şablon sitesinden kendime boyamak için farklı renk  ve boyutta şablon yaptım ve bu teknik ile çalışırken onları kullanıyorum.



Paint programı  ile  tamamen görsel hafızaya dayalı tasarım çalışması örneği... Üzerinde çalışıyorum bu desenin, bitirince paylaşırım :))


Diğer bir şablon kağıdı



Özellikle sampler çalışırken bazı çalışmalarımdan kopyala-yapıştır ile faydalanıyorum. Şöyle ki


"Kopyala -yapıştır ve şablonun renklerinde karıştır" ile kızları şablona uyarladım. Ardından Edward Rochester, Thornfield ve diğer küçük detayları; kareleri tek tek boyayarak doğaçlama yerleştirdim. 

Bir de romandan alıntı bir cümle yazınca, tasarım  da bitti. 
Taa dammmm......





Moda Samplerden  Doğan Bir Diğer Sampler (Bennet Kızları)

Moda samplerinden bir kopyala-yapıştır tasarım daha çıktı gördüğünüz gibi...
Biraz espri de kattım bu tasarıma aslında . Kitabı okuyanlar bilirler;  Bennet'lerin 5 kızı vardır ve en küçük kızları Lydia 15 yaşındayken,  para peşindeki sefil bir askere kaçmıştır, Ancak Darcy sayesinde skandal daha fazla büyümeden evlenmiştir.Bu hususa vurgu yapmak için,  şablonda 4 kız var; yan yazılarda  Lydia kocaya kaçtı yazıyor :D


* * * * * *
(METHODS III /  DESIGNING WITH THE HELP OF ONLINE PATTERN WIZARD PROGRAM)

YÖNTEM III / ONLINE ŞABLON TASARIM SİTESİ YARDIMI İLE 
TASARIM YAPMAK



Şimdi kendi desen çalışmalarımı yaparken; önce internette herkese açık bir tasarım sitesinde
(http://stitchboard.com/pages/pattern/freePatternWizard.php) kartpostal ve / veya goblen özellikli şablonların ana hatlarını belirledikten sonra;  taslak olan deseni, baştan sona kare kare boyayarak kişiselleştiriyorum.  Bir sonraki arayışıma kadar bu yöntemle üretmeye devam edeceğim . Aşağıdaki görsellerle ne demek istediğimi daha rahat anlayacaksınız ...


Şu anda üzerinde çalıştığım kartpostal 

Kartpostalın Orjinali

Ana Hatları ve Renklendirmek için Alt Yapısı


Halihazırda üzerinde çalışıyorum...

Tabii benim ki gibi uzuuun zaman harcamadan daha kolay tasarım yapmak mümkün. Zaten günümüzün tüm tasarımcıları o yoldan ilerliyor. Hem kısa zamanda tasarım yapmak hem de ticari işlere girişmek için profesyonel tasarım programları kullanmak gerekli.

Bu tür programlar, şablon üzerinde, istenen her türlü efekt ve işlem yapmaya izin verirken, iplik ve renk seçeneklerini de tek kalemde belirliyor aslında... 

O aşamaya geçtiğimde, tasarım için tüyoları içeren ayrı bir yayın yaparım size söz....

44 comments:

  1. Oh, this was very interesting! Your patterns are wonderful.
    Have a lovely new week! ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Sara! I am glad that you enjoyed it ♥

      Wish you have a great new week!

      Hugs

      Delete
  2. Thank you, Nurdan! It is really interesting! You make this professional! :)
    Hugs: Palkó

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much dear Palko ♥♥♥
      Hugs

      Delete
  3. Dear Nurdan,
    your start looks fantastic.
    Your patterns are so wonderful.
    Greetings, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much dear Manuela ♥ You've made me so honored by your words!
      Have a great new week!

      Delete
  4. Nurdan, your SAL III Part 1 looks great!
    Your work is interesting designer! Thank you for your approach!
    I wish successful new week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am so glad that you like my progress Daniela! I know, I am kind a weird designer who try to be individual in this area :))

      Thank you for your compliment and heartening words too!

      Hugs and kisses and Pa

      Delete
  5. Hej Nurdan. Thank you for showing. Very interesting!
    Beautiful embroidery. Lovely romantic patterns.
    Fijne week, lieve groet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Willy :D
      It is so nice to see your lovely words again ♥ I am so glad that you've found my designing journey an interesting one!
      Thank you for your visit too ♥♥♥♥

      Lieve groetjes ♥

      Delete
  6. Ne emek ne emek ... İşin kolayına kaçmak varken ( hoş çarpı işinde kolaya kaçmak nasıl olur orası mechul ya ) böylesi zor ama değerli bir yola çıkmak her babayiğidin harcı değil! Ben okurken yoruldum siz tasarlarken yorulmaz mısınız a kuzum? İşin bir de şablonu kumaşa aktarma aşaması var ki ben bu zahmetli sürece ancak bu bölümde dahil olabiliyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Emeksiz yapılan hangi iş bu dünyada kalıcı olmuş ki Öğretmenim?

      Günün sıkıntılarına katlanmaya ve iç dünyamın dertlerine deva olsun diye çıktığım bu yolun iyi ve çalışkan bir yolcusu olma çabam var.
      Bu alanda desenleme yapan bir elin parmağı kadar insan var çarpı işinde. Bu açıdan madem kalkıştım bari katkım olsun di mi?

      Sevgi ile yapılan işlerde yorgunluk olmuyor, olsa da kısa sürüyor biliyorsunuz. O nedenle yolbeni nereye götürürse eyvallah deyip, gidiyorum böyle.

      Umarım yorulmam ve bıkmam, çünkü kafamda bin tane fikir dönüp duru ne vakıttır!

      Asıl siz onlarca uğraşıdan nasıl vakit ayırıp da çarpılıyorsunuz? İşte bunu benim onu aklım almıyor valla ♥

      Öpüyorum sizi kocamanından ♥♥♥

      Delete
  7. Hay bin kunduz ! Kızçe elime çarptı yorum hoooop gitti . Ne diyordum ? Kutluyorum sizi Nurdan hanımcığım can-ı gönülden !

    ReplyDelete
    Replies
    1. O Kızçe' ye bin yorum feda olsun; yirim onu ben ♥♥♥

      Çok teşekkür ederim sevgili Nilgün hanım, güzel gönlünüze sağlık :)

      Delete
  8. Dear Nurdan,
    You are sooo creative !!! And so hard-working !!!
    I think I understood the most without translator - because the photos :)))
    Your start looks great !!!
    Hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Marion thank you for your sweet words about me ♥ They made me so proud :))

      And glad that you got my methods with images ! So, it means that you are a designing master as well as very clever ♥

      Have a great new week ♥

      Delete

  9. Nereden başlasam, nasıl anlatsam ? çok uzun bir süre sanal alemden ve de blog dünyasından uzağım. iyi ve de kötü haberlerden de uzağım sanırım ve bunca uzun çok uzun süreden sonra sadece Merhaba desem yeterli olur mu kaldığımız yerden devam etmek için ?
    Yoksa daha süslü selam lafları mı bulayım? sanırım en iyisi mi içimden geçeni yazayım
    sadece sizi ve buraları özledim !!!
    Tamamen kişisel sorunlar ve de teknolojik sorunlar dolayısıyla uzaktım buralardan.
    Yayını görür görmez ''aha gurur ve ön yargı veya bizdeki çevirimiyle aşk ve gururun görselleri '' dedim. kesinlikle sürpriz oldu !
    çünkü yeni yıla girerken'' aşk ve gururu izleyeyim de yeni gelen yıl romantik bir yıl olsun bari ''dediğim için bayağı romantik bir sürpriz
    oldu.
    buralarda olmayınca üzücü haberlerden de uzağım sanırım.
    Başınız sağ olsun.
    Güzel annenizin mekanı cennet olsun .
    Çok üzüldüm. ben anneannemin kaybına bile zor alıştım, anneyi kaybetmek en tarifsiz acı olmalı.
    Allah, sabırlar versin ve yaşam sevincinizi ve aşkınızı hiç kaybetmeyin inşallah.
    2014 berbat kayıplar olan bir yıldı, 2015 yılı için hala umudum var ve de bu romantik yayının karşıma çıkması da belki bir işarettir, yılın güzel olacağına dair.
    Kocaman ve içten sevgilerimi yolluyorum <3
    kalbinizden geçen tüm dilekleriniz kabul olsun inşallah!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo kimler gelmiş :D Hoşgeldiniz Filiz Hanım, ne iyi ettiniz de geldiniz ♥

      Hayat hepimize farklı dersler yaşatırken; acı tatlı olaylarla sınava tabii tutuyor. Bu süreçler insanı bulunduğu yerden alıp, başka yerlere sürüklese de esas olan; her ne olursa olsun, kaldığın yerden devam ediyor olmak. Biz de kaldığıız yerden devam ederiz merak etmeyin. Esas olan samimiyet değil mi?; öyle olunca kalanı teferruat!

      Annem için yazdıklarınıza çok teşekkür ederim. Anne kaybı çok ağır bir süreç! Ama Allah sabrını da veriyor neticede. Hiç birimizin kaçamayacağı akibet başa gelince, insan kabulenebiliyor Filiz Hanım; Allah gecinden versin, uzun ve sağlıklı yaşasın anneniz... Yeter ki annelerimizin yaşarken kıymetlerini daha fazla bilelim.

      Aşk ve Gurur' un 2005 versiyonu romanın en sevdiğim uyarlaması. Tasarım da o uyarlamadan esinlendi. O nedenle serpiştirdim fotoları ve gifleri. İyi de olmuş sayelerinde merhaba dediniz :D

      Umarım güzel bir yıl olur ve tüm arzular hayata geçer hepimiz için ♥

      Sevgilerimle,



      Delete

    2. Arada merhaba demeye devam edeceğim ,neyse ki sanal alemden beni uzak tutan sorunlar giderildi. güzel yayınlarda görüşmek dileğiyle.
      bu arada verdiğiniz bilgiler de inanılmaz bilgilendirici. bilgiyi paylaşmak en büyük iyiliklerden birisi bence.örgü yeteneğim örgü bilgilerini internet ortamında paylaşanlar sayesinde gelişti ne de olsa. eminim etamin sanatına merak salanlar için inanılmaz bir kaynak sizin yayınlarınız. bilginize sağlık.
      SEVGİLER .......

      Delete
    3. Her zaman bekleriz efemmm :D Sorunların giderilmiş olmasına ayrıca çok sevindim; dertler, sorunlar uzak olsun zaten kış kışşş!

      Bilgi paylaştıkça coğalan en güzel şeylerden biri değil mi? Zaten paylaşılmayan bilginin ne sahibine ne topluma katkısı olmaz. Paylaşımlarımın faydalı olduğunu bilmek de dünyalara bedel ayrıca; teşekkür ederim. Umarım ilgililerine ulaşır ve onları da teşvik eder burada paylaştıklarım. Buna en çok ben sevinirim.

      Tekrardan buralarda olmanıza çok sevindiğimi de yazayım; özlemiştim ♥

      Sevgilerimle

      Delete
  10. Hallo Nurdan. Ik hou van Jane Austen, Ik heb al haar boeken en D.V.D.s. Ik ga het borduren. Groeten Tony

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Tony! Het is zo leuk om je reactie te zien hier ♥
      Ik hou van Jane Eyre romans aan u wilt!
      Blij dat u werkt op hetzelfde concept als ik!
      Heeft u een mooie nieuwe week!
      vriendelijke groeten

      Delete
  11. Yay the Darcy one! :D I am looking forward to seeing this grow.

    I like how you make your patterns too. I usually use a free program called KG-Chart (LE Version) although I do not think it is available for free anymore. :( It is hard to make sure the colors are correct!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeeees the Darcy one :D With scenes from my favorite film adaptation :D

      I choose a long version in designing in fact! It really takes time!

      Luckily, my free online program is still free! You may visit for your designs Rosey! It is available :))

      As per the colors, choosing the colors is the most playable area in designing which I enjoy most ♥ Friendly speaking I do not care neither they are in wrong color combination nor suits the concept! I let myself totally free :D


      Hugs

      Delete
  12. Tasarımlarında emek ve sabrın yanında sımsıcak bir sevgi görüyorum Nurdan. kumaşlara, renklere ve geçmişe dair bir sevgi...

    Galiba en güzel tarafı da bu!

    Güzel bir hafta dileğimle, kocaman sarılıyorum.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaş aldıkça, tecrübe kazandıkça geçmişi daha fazla sever oldum gerçekten :)) çok doğru bir tespit ♥ Zaten bu nedenle, kanaviçenin klasik tarzında dolaşıp duruyorum çoktandır ya...


      Bu sevgimi kumaşa, desene ve daha güzeli size yansıtabilmişsem daha ne isterim ki????? ♥♥♥

      Benden de size kocaman bir öpücük gelsin ve çok güzel bir hafta geçirmeniz dileği ♥♥♥

      Sevgilerimle

      Delete
  13. Grazie è molto utile, i tuoi schemi sono bellissimi

    ReplyDelete
  14. Nurdan Hanım kanaviçe serüveninizi bizlere aktardığınız için size ayrıca anlatmanıza vesile olan Beyza Hanım'a da buradan teşekkür ederim. Siz kanaviçe işlerin, şablonlarınızı bizlere aktarınız ve aynı zamanda yazınız. Sizin yaptıklarınızı izlemek kadar yazılarınızı da büyük beğeniyle okuyorum. Namide teyzeyi bir kez daha anmışsınız. Ne mutlu ona ve ne mutlu onun evladı olan sizlere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgili Eral Hanım; asıl ben size çok teşekkür ederim. Sözleriniz cesaret ve motivasyonumu kat kat arttırıyor, emin olun.

      Samimi olarak yazmam gerekirse;son dönemlerde verdiğim uzun aralar yanısıra, çok sayıda yayına bölünmesi gereken uzun hkayelerim var ve bu nedenle soğuyan ve bütünlüğü kaybolan hikayeler giderek çoğaldı. Bu çerçevede genelde etamin için uğrayıp geçenleri yormamak adına kısa yayın yapmaya çalışıyorum.

      Sizin gibi ilgi alanı okumak olan izleyici sayısı çok az bu blogun aslında. Neyse bakalım bir orta yol bulabilecek miyim?

      Annemi anmadığımız zaman çok az aslında. Her yerden yaptığı bir iş çıkıyor her köşede bir anısı var, tıpkı sizin anneniz gibi ♥♥♥ Kelimeleriniz ve içtenliğinizle annemin ruhu şad olmuştur eminim....

      İçten sevgi ve selamlarımla

      Delete
  15. Nurdan Hanımcığım (samimiyet ifadesi eklememe "ne cüret!" demeyeceğinizi tahmin ettiğimden bu şekilde hitap etmek istedim) detaylı ve bilgilendirici bir yazı olmuş, kaynak adresler de kanaviçeye yeni adım atan arkadaşlarımız için oldukça faydalı olacaktır, ellerinize sağlık.
    Beni kırmadınız, hemen yayın yaptınız, çok sağ olun.
    Kanaviçeyi yapmak iş...Ama doğaçlama yada tasarım yöntemiyle şablon tasarlamak bambaşka bir iş! Ve dahi yetenek... Azim ve sabır.
    Yöntemlerinizi okuyunca, tasarım yapma hevesimi limit sonsuza kadar erteleyip; etamin kumaşım, iğnem ve rengarenk ipliklerimle sakin hayatıma devam etmemin ruh sağlığım ve kabiliyetlerim ölçüsünde hakkımda daha hayırlı olacak diye hissettim:))
    Sanırım o kadar becerikli değilim:)

    Blogumda yazmış olduğunuz bir cevabı yeniden okuyunca fark ettim Nurdan Hanım, anneniz rahmetli Cihan Abla mıydı?
    Yukarıdaki yorumlarda söz annelere gelince Namide ismi kullanılmış ama... belki ben yanlış anladım?

    Aşk ve Gurur'da sinir bozucu askere kaçan kız kardeşi tasarıma dahil etmemeniz de çok komik olmuş, ben de diyorum bu kızların teki nerede:))

    Bu arada şablonunuzdan işlediğim hatun kişiyi bitirdim:)
    Son halini de fotoğrafladım;)
    Fakat fotoğrafları programda -renk anlamında- biraz düzenlemem gerekecek, sonrasında hemen yayın yapacağım inşallah.
    Gelip gidip bakıyorum vallahi, çok hoşuma gitti:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim; bilakis çok memnun oldum - samimiyetiniz zaten ilk yazınızdan fark ediliyor, o nedenle nasıl isterseniz öyle hitap edin bana ♥♥♥

      Bilmenizi isterim ki bu yayını sizin sayenizde yaptım ve çok isteyerek yaptım. Böyle bir yayın için bahaneye bakıyordum. Çünkü soru ya da talep olmadan bu tarz bir yayın yaptığımda; amiyane tabirle " Kime hava basıyor bu şimdi" diye düşünenler olur diye de çekiniyordum. Samimiyetle ben teşekkür ederim size; iyi bir vesile yarattınız.

      Yalnız hevesinizi kırdığımı farkettim ve çok üzüldüm. Tasarım yapmak isteğinizi lütfen rafa kaldırmayın. Deneme yanılma yoluyla ve üzerinde çalışırsanız başarılamayacak hiç bir iş yoktur. Yeter ki zaman ayırabilin ve denemekten bıkmayın.

      Benim tasarım yöntemim çok bana özel ve normal değil. O nedenle gözünüzü korkutmasın. Yukarıda verdiğim online siteden denemeler yapabilirsiniz. İngilizce zorluğunu google tercüme ile aşarsınız zaten.

      Cihan Hanım ve annem çok kısa aralıklarla rahmetlik oldular. O nedenle karıştırmış olmalısınız. Cihan hanım severek takip ettiğim blog sahiplerinden biriydi. Ölüm haberi karşısında çok sarsılmıştım; sonra ardından da bir kaç gün içinde annemi kaybettim. Allah her ikisini de nurlar içinde yatırsın.

      Ara sıra tasarım mizah katmak lazım diye düşündüğüm için o şablonu tasarladım ama işleme sırasında Lydia için küçük br sürpriz daha planlıyorum. Onu da yapınca göreceksiniz - şimdiden söylemem :)))))

      Yayınınızı merakla bekliyorum; eminim çok keyifli bir iş çıkmıştır.

      Siz keyif aldığınızı yazdıkça daha fazla motive oluyorum; ne güzel ♥♥♥

      Sevgilerimle

      Delete
    2. Bilgilendirici yazılara her konuda ihtiyaç var Nurdan Hanım. Hele sizin gibi işin her türlü detayına vakıf bir blog yazarınn ve tasarımcının ve işleme ustasının paylaşımlarına muazzam ihtiyaç var. En basitinden, ben düğüm atmadan nasıl yapılıyor bu çarpı işi, çözemedim:) Sağlamcı olduğumdan illa ki düğüm atıyorum:-/ Gerçi video izlesem bir çözüm bulabilirim belki ama... üşengeçlik biraz;) Bir de elimi kumaşın bir altına bir üstüne sokarak işliyorum ben. Annem hep elimin kumaşın altına girmemesini söylerdi, öyle olursa yavaş yaparsın derdi. Ama bana tek yönde / / / yapıp, sonrasında X X X haline getirmek daha zor geliyor. Bir de DMC'nin kumaşları çok tok olduğu için iğnem o kadar rahat esnetip girmiyor kumaşa. Yada ben beceremiyorum henüz:)

      Şablon tasarımı konusundaki cesaretlendirmeleriniz için teşekkür ederim. Elimden çok fazla iş gelip geçtikçe, belki tasarım yapma yeteneğim daha fazla gelişebilir. Sanırım bunun için uzun-hatta uzuuuun:)- bir süreye ihtiyacım var. Nasip:)

      Anneciğiniz ve Cihan Hanım'ın nezdinde Rabbim tüm ölmüşlerimizin mekanını cennet eylesin, bizleri de orada buluştursun inşallah.
      Sizlere de kolaylık ve sabır versin.

      Lydia ile ilgili sürprizi de çok merak ettim şu an:) Bir küçük kopya istesek olmaz mı? :))

      Umarım hemencecik işler ve bizimle paylaşırsınız:)

      Benden de kooocaman sevgiler ve saygılar.

      Delete
    3. İltifatlarınıza teşekkür ederim ♥♥ Ben de sizin gibi öğrenciyim Beyza Hanım, her gün yeni bir şey öğreniyorum tıpkı sizin gibi :)

      Ayrıca düğümcüyüm ben de sizin gibi. Yalnız son zamanlarda düğüm yerine, yine alt taraftan, işleyeceğim yere en yakın çarpının altından ipliği geçirerek neredeyse görünmez tek bir düğüm atıyorum. Arka arafı daha muntazam oldu; siz de bir deneyin isterseniz.

      Genellikle DMC' nin tok etaminlerini kullanıyorum. Bu kumaşlarda kullanlacak iğne seçimi nispeten ince olmalı; yoksa gerçekten zorluyor çarpılarken. Kasnak kullanmıyorum kumaşı elimde toplayıp idare etmek bana daha kolay geliyor. Tavsiye ederim; parmaklar iğneye daha fazla hakim oluyor bu şekilde. Bu arada tek çarpılar genelde goblenlerde ve yün ipliklerle tarcih ediliyor. İşlemeye kolaylık sağlayabiliyorlar. Tek çarpılı işlemeler yaparak; hızlı sonuca ulaşmanız mümkün aslında :) .

      Lydia'ya gelince ; çerçevenin dışında yer alacağı ve 3. boyut olacak bir fikrim var. Onunla tasarımı tamamlamayı planlıyorum. Umarım dediğiniz hızda yapabilir ve paylaabilirim.

      Ve AMİN, AMİN AMİN ♥

      Sevgilerimle

      Delete
  16. Dear Nurdan, Pride and prejudice is my favourite book and i adore Jane Austen. Your Bennet's patterns are fabulous . You can always create the most romantic stitching projects .
    Hugs
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jane Austen's novels,obviously have romantic influence over the female population and still popular in our modern world! Thus, it was impossible for me, to put a distance in between me and those!

      I am so glad that, you found them romantic! This particular feeling is exactly, what I want to give to the audience!

      Thank you so much my dear ♥

      Hugs and kisses

      Delete
  17. harikasınız:) emeğinize sağlık..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Çok teşekkür ederim Billur hanım; harika olan sizlersiniz vallahi :D ♥♥♥♥

      Sevgilerimle

      Delete
  18. Nurdan Hanım ne kadar güzel anlatmışsınız. Kaleminize emeğinize sağlık, değerli arkadaşlarımız da iyi ki sormuşlar bu serüveni ki böylesi güzel ve yararlı bir yayın ortaya çıkmış. Ben de çok meraklıyım aslında, hatta ortaokul civarında küçük de olsa çalışmalarım olmasına rağmen, şimdilik siyah beyaz bir proje niyetim olmasına rağmen bir türlü başlayamadım inanın:) bu ataletten kurtulmak için çareler ararken yayınınızı görmek baya motive etti. Belli olmaz o siyah beyaz çalışmaya belki başlama cesareti gösteririm:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. O kadar çok v farklı alanlarda üretiminiz var ki etamine sıra nasıl gelir bilemem :)) Ama elinizi bir değdirseniz, şahane işler çıkaracağınızdan da eminim.

      Keşke (çok isterim -bunu dilek diye alın) üzerinde çalıştığınız kıyafetlerin (bir kısmı vintage esintili zaten) bir yerlerine küçük işlemeler yapsanız. Bir taşla iki kuş olur değil mi? Gözlerimiz daha bir bayram eder ♥

      Yazdığınız güzel yoruun içindeki iltifatlar için de ayrıca çok teşekkür ederim...

      Sevgiler

      Delete
  19. Thanks for sharing the methods of pattern designing, Nurdan!!:) Great work!!
    It seems when I comment using my laptop, I don't log out of sessions from your posts. Unfortunately, I use laptop only when I want to post; for reading, I use iPad. I will try my best to visit you on time :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Preeti! Of course my methods are pretty unusual for designing! I'll be thinking of making more professional designs with a professional designing program in soon!

      But for now; I am quite enjoying to design into those methods! Those make my works more individual!

      Thank you for the explanation about leaving a comment! You are so sweet ♥

      Have a great new week!

      Hugs

      Delete
  20. Нурдан ,великолепный семплер ! Спасибо большое за схему!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Спасибо вам так много Софию! Я радa, что вам нравится шаблон!
      Привет из Стамбула

      Delete