Saturday, November 28, 2015

Iris














Hello Dear Friends,

A postcard adaptation from Lisi Martin is stitched too!
 It is my second design from Lisi Martin's paintings in fact!

Lisi Martin / Spanish Postcard Painter
You may find more info about her from this post!

I simply love her postcards! Therefore I've tied to adapt some of them! In this context, there is one more design  which is waiting for to stitch!   

However, as we are all prepared to meet the winter;  I am going to return to my winter stitching! There is a queue in that spot too! 
  
 So, wait for me :))))))

I wish you all a very happy weekend!

♥Happy stitching♥


Merhaba Dostlar,

Çizdiği çocuklara ve kartpostallarına hayran olduğum İspanyol ressam Lisi Martin'den bir kartpostal uyarlamasını daha bitirdim. Tasarıma başladığım ilk zamanlara ait bir tasarım bu! Geçen yıl şablonunu blogdan paylaşmıştım ama işlemek bugüne nasip oldu. 

Lisi Martin renkleri ve ışığı çok iyi kullanıyor; dolayısıyla onu kanaviçeye yansımak pek kolay olmuyor.

Dilerim, bu uyarlamayı beğenirsiniz. Geceleri yaptığım için işlemelerde ufak tefek kusurlar oluyor; onları görmezden gelin olur mu?

Kasım geldi geçiyor; bazı astrologlara göre iki yıl sürecek bir kışa giriyormuşuz. "Valla bana uyar" dedim ve madem öyle olacakmış diyerek, biraz yaz biraz bahar kokan işlemelere bulaştım gördüğünüz gibi... 
Ama artık kış işlemelerine dönme zamanı da geldi.İşlenmeyi bekleyen bir hayli kış şablonu var sırada....

Ne demişler "Az laf çok iş"
Üzerine kimse gelmeden yeni işimin üzerine yine ben kalkayım bari :))))))

Son Söz:

Ülke gündemi yine altüst! Ancak olanları küresel olaylar açısından değerlendirmeden, yerel anlamak mümkün değil. Olan biten hiçbir şeye, bir kaç kere karşı görüşlerle tartmadan yorum yapmamaya çalışıyorum. Gerçekten de toz duman altında olanları anlamak, normalden uzun sürüyor. 

İçten dileğim hakkımızda hayırlısı olması....

Sevgiyle

40 comments:

  1. That is so beautiful, Nurdan. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Maria :) I am so glad that you like Iris ♥

      Delete
  2. çok güzel olmuş nurdan hanım,elinize sağlık

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim Havva Hanım ♥ Beğendiğinize çok sevindim :)

      Delete
  3. Elleriniz dert görmesin, emeğinize sağlık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim Ahu Hanım :)) Sizi burada görmek de çok güzel ♥

      Delete
  4. She's beautiful! You did a wonderful adaptation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Annie ♥ I am so glad that you like her!

      Delete
  5. Hello, dear Nurdan! ♥
    First I noticed your lovely new header.
    The original illustration of the little girl with roses is very pretty
    and your adaptation is indeed wonderful.
    I wish you a beautiful and peaceful Advent time. ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Sara,
      :)) Glad you've noticed the new header ♥♥ Thank you for your sweet comment!
      I am glad that you also like her ♥♥♥
      Big hugs

      Delete
  6. Gorgeous !! You did a great job, dear Nurdan !!
    Have a nice and peaceful 1st Advent
    Marion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much dear Marion ♥ I am really so happy to get such supportive comment from you ♥
      Happy 1st Advent to you too ♥

      Delete
  7. Dear Nurdan ,
    again so romantic and loving design from you by this talented artist . I thank you that you are doing such works of art to templates . This is simply fantastic. Wish you a great weekend
    Dearest greetings Sandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet Sandra,thanks a lot for such supportive, heartening,lovely words on Iris! It is highly appreciated to me!
      I sincerely am grateful to all and to you!
      Happy first Advent to you and your family!
      Big hugs

      Delete
  8. Olan bitene akıl sır ermiyor Nurdan hanımcığım . Her cumartesi ülkeyi yerinden sarsan depremler oluyor. Çok üzülüyorum :(
    2 yıl sürecek kış ne demek ki? Dünya kaosta olacak mı demek , çok soğuk olacak mı demek ?
    Her ne olursa olsun yine sihirli parmaklardan mutluluk güzellik çıkmış ortaya. Bize de hayranlığımızı belirtmek düşüyor.
    Güzel günlere Nurdan hanımcığım ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olan bitenler; uzun zaman önce planlanan ve göstere göstere gelen ( dünya geneline şamil) gelişmelerin bize yansımaları aslında. İçinde planlanan ve uygulanan ile kadersel olanlar da var. Konular hem çok açık hem çok derin; karşılıklı konuşmak lazım! Özet olarak 21. yy şekillendirilirken kadim intikamlarla süslü kötü bir senaryo uygulanıyor. Buna karşı da kafası karıştırılmış ve aklı bulanmış kitleler işi bitiriyor.Döngüleri ve negatif enerjileri kontrol edebilen (ya da onların kontrol etiği) bir toplulukla karşı karşıyayız insanlık olarak...

      2 yıllık kış hem madden hem manen diye tanımlanıyor aslında. Güneş aktiviteleri ve iklim değişikliği dünyayı beklenenin aksine kısa süreli bir buz çağına sürüklüyor diye geçen yıldan bu yana uyarılar var. Döngüsel olarak da yürekleri üşütecek bir döneme girdik. Bildik dünyadan yeni bir dünyaya geçiş insanlık için hiç kolay olayacak sanırım.

      Iris için yazdıklarınıza teşekkür etmek düşüyor bana. Beğendiğiniz ve bunu kendinize saklamayıp, paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Güzel günlerde görüşmek dileğiyle ♥

      Delete
  9. Dear Nurdan,
    a wonderful design and beautiful stitching as always.
    The little girl is very cute.
    Greetings, Manuela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Manuela thank you very much ♥
      Happy 1st Advent too ♥

      Delete
  10. Nurdan, again beautiful! It's romantic and tender!
    Winter theme is also beautiful. I am looking forward to!
    Have a beautiful Sunday!
    Pááá

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Daniela ♥ I won't keep you waiting so long for winter stitchery :) Promise :D

      Paa

      Delete
  11. Dear Nurdan,
    your stictching ist beautiful! I like Your old card adaptations! :)
    Hugs: Palkó

    ReplyDelete
  12. Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ben de başladım sonunda kanevice tabloya yakında blogda olur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim ♥♥♥ Kanaviçe tabloyu merakla bekliyorum :)

      Sevgilerimle

      Delete
  13. Mignonne broderie,un peu printanière et romantique a souhait! je l'adore c'est si mignon
    Douce semaine Nurdan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup Marie Christine :)
      Je vous souhaite un joyeux Advent ♥
      En vous remerciant chaleureusement

      Delete
  14. Ben ellerinden çıkan her mevsimi çok seviyorum gerçekten. Sonra, lüle saçlı çocukları, al yanaklı Noel Babaları, gülleri, kızakları, su kenarında evleri, kar tanelerini..... Güzel gönlünden renk bulan herşeyi.
    Bu güzel dünyanı bize açtığın, sımsıcak misafirperliğinde bizi burada ağırladığın için çok teşekkür etmek istiyorum bu gece sana.
    Unutmadan, doğum gününüzü en samimi, en güzel dileklerimle kutluyor, sizi dünyaya getiren o harika öğretmen için " ruhu şad olsun" diyorum.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel gören gözlerinize ve yüreğinize sağlık; ne güzel ve destekleyici bir yorum yapmışsınız. Sabah sabah günüm aydınlandı, gönlüm şenlendi; çok teşekkür ederim ♥♥♥♥

      25' inde kutladık doum günümüzü. Bu defa hatırlatmadımdı; hatırlamanıza çoook sevindim ve şaşırdım :)) Nursun ve ben en içten teşekkür ve sevgilerimizi gönderiyoruz ♥♥♥♥♥♥♥♥

      Delete
    2. Aslında 23 ünde kutlamanız gerekiyordu değil mi ? Hah hah ha !
      Sevgili öğretmenim -nurlar içinde yatsın - iyi ki doğurmuş sizi iyi ki...

      Delete
    3. :)) He he 23'ü de ah bu nufüs memurları, bizi 25' i diye kandırımışlar bir kere :D Sorsalar ya size bir .......

      Dualarınıza sonsuz aminn! Allah annemi ve rahmete giden tüm büyükleri nurlar içinde yatırsın; hayatta olan annelere de sağlık, afiyet ve huzur versin....

      Bırakılan tüm güzel dileklere tekrardan yürek dolusu teşekkürler ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

      Delete
    4. Unutur muyum hiç? Ben de özgür ruhlu bir yay kadınıyım ;))

      Delete
    5. ,Amanın, bak ben bunu unutmuşum işte :( Doğum gününüzü daha geçirmedik demi?

      Delete
  15. kışı sadece bu blogdaki sizin kış ve yeni yıl işlemeleriniz ve şablonlarınızla seviyorum, yoksa geri kalanı hiç bana göre değil. bu gün kadife pantolonumu da dolaptan çıkarıp giydiğime göre bize kış geldi ve ben keyifsizim şimdiden, sandaletlerimi özledim. serin bahar havasında anlaşsak astrologlarla olmaz mı?
    nicedir ses veremiyorum, blogumda bile ses veremiyorum tv izlemiyor gazete okumuyorum sadece instagramın çiçek kahve manzara fotoğraflarına bakıp avunuyorum. bir şeyler oluyor bizim cephede paylaşmak isterim aralık ayında efekan kocakişisi ve ben ortak sergi açıyoruz. fotoğraf, resim ve seramik, buradaki kültür evinde. geçen hafta teklif geldi aslında hemen açalım istediler ben hazır değilim bir iki parça daha iş yapmalıyım dedim. içimizdeki en hazır kişi efekan tek derdi seramiklerini kırılmadan salona taşımak. aslında şu an da 29 ekim münasebetiyle açılmış sergide efekan'la birer eserimiz var efekan için bu aralıktaki 3. karma sergisi ama tüm eserlerini sergileme şansı olan ilk. inşallah bir mani olmazsa size fotoğraflarını atarım o vakit de. ses temiyorsam da gönlümdesiniz. sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhabalar sizi burada görmek tam bir sürpriz ama çok güzel bir sürpriz oldu. Bu Pazartesi mavi değil pembe ayol, Güzel mesajlar ve çok sevdiğim dostlarımla güne başlamak ve sonlandırmak gibisi var mı? ♥♥♥

      Sergi açacak kıvama geldi demek Kırpık Bey ♥♥♥ Geleceğe bir sanat borusu açtı demek oradan nefes alıyor; alıyorsunuz. Bu kara günlere en güzel terapi zaten... Sizleri ama özellikle Kırpık Prensi, içtenlikle kutluyorum. dilerim,sayamayacağımız kadar çok sergi açma fırsatı yakalarsınız ve biz de ziyaret fırsatı yakalarız.

      TV izlememe konusunda anı noktadayız. Gazeteleri de internetten ve seçerek okuduğum köşe yazarları olarak sınırladım. Bir kaç kaynaktan da gündemi takip ediyorum sizin gibi... TV ve gazete 1-2 sayfalarına kalsak; elimizde jiletle kendimizi doğrar hale geliriz bu ortamda alimalllah ...

      Blogların hiçbirinde eski hareketlilik yok aslında. Ben de ara ara kayboluyorum buralardan. Onun için siziok iyi anlarım; hele de böyle bir koşuşturma varken...

      Unutmadan, geçenlerde Hollanda yapımı " Krumpije" diye (Kırpık olarak Türkçeleşmiş) bir filme denk geldik. Başroldeki çocuk bize Efekan' ı çok çağrıştırdı hatta konuştuk da Nursun' la. Kulaklarınızı çok çınlatmıştık o gün :D Demek sizi çağırmışız.

      Kış meselesine gelince; atmosfer anamolileri, üst katmanlardaki aşırı soğuma ve yüzeydeki aşırı ısınma, kutuplardaki hareketlilik vs. uzun ve soğuk bir kış vaadediyor Gonca Hanım, yapacak bir şey yok :(. Neyse gelişine pek bir sevindiğim Kış'ı kendime saklıyor; Bahar ve Yaz aylarını size bırakıyorum seve seve :D

      Nursun ve ben sizi kocaman kucaklıyor, sergide üstün başarılar diliyoruz... Biz de sizi gönlümüze sakladık bilesiniz....

      Sevgi ve selamlarımızla,

      Delete
  16. Merhaba Nurdan hanım,
    Kış çocuğu olmama rağmen, aynen yukarıdaki yorumda olduğu gibi kışlar çok az durumda ve özellikle sizin işlemelerinizde güzel görünüyor bana. Ama daha geniş anlamdaki kışlar çok daha düşündürücü. Benim bildiğim kadarı bile içimi karartmaya yetiyor. "Allah hayra tebdil etsin" derlerdi, şimdi tam yeri geldi.
    Her zaman söylediğim gibi, fırçayla resim yapar gibi işliyorsunuz. Kartpostaldan daha da sevimli olmuş sanki.
    Bu aralar benim bloga sakın uğramayın.Sizinkilerin yanında hadsizlik kabul edilecek bir işimi paylaştım... sahi ne cesaretle yaptım ben bunu !
    Lafı fazla uzattım, selamlar sevgiler efendim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Sevgili Nevin Hanım ♥

      Sizi görmek çok güzel; yorumlarınızı okumak da! Her bir kelime için ayrı arı teşekkür ederim.

      Mevsimleri dünyevi ve manevi olarak ikiye ayırdım çoktandır. Bahar ve Yaz dünyevi mevsimler bana göre. Yani hormonlar tavan yapıyor; çiftleşme çılgınlığı yaratıyor,insann aklını karıştırıyor. Bu nedenle fiziksel görünümler ve bedenin hayattan zevk alma özellikleri her şeyin üzerinde önem kazanıyor. Hoppa mevsimler özetle. Sonbahar ve Kış tam tersi. Herşey o kadar kısa ve kıt ki ister istemez düşüncelerinle, kendinle ve hayatınla başbaşa kalıyorsun. İnsanoğlu' nun kendisi ile yüzleşmesi zordur. İşte ben bu zorluğu, düşünce iklimini, yüzleşmeleri çok seviyorum. Elbette düşünce iklimindeki salt çıplaklığa ulaşmama vesile olan mevsimi çok severim.

      Kalanı misafirliğe geldiğimde anlatırım artık .......

      Delete
  17. Your stitching is such romantic as usual . This is another gorgeous, sweet, adorable job. I love your new header too!!!Thank you very much for your sweet words
    Hugs
    Alessandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Alessandra ♥ I am so glad that you like Iris :))
      Big hugs

      Delete